امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8711 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نايب رئيس کميسيون حمل‌و‌نقل اتاق تهران عنوان کرد؛

سهم 40 درصدي ايران در حمل‌و‌نقل درياي خزر/ تردد کشتی های ایرانی با پرچم خارجی به دلیل تحریم

خبرایران: نايب رئيس کميسيون حمل‌و‌نقل اتاق تهران با بيان اينکه ايران سهم 40 درصدي از تردد کشتي‌هاي درياي‌ خزر دارد، گفت: به‌ زودي در فريدون‌کنار بندر جديدي براي حمل‌ و نقل کالاها اضافه مي‌شود.
سهم 40 درصدي ايران در حمل‌و‌نقل درياي خزر/ تردد کشتی های ایرانی با پرچم خارجی به دلیل تحریم

به گزارش خبر ایران ، توفيق مجدپور با اشاره به هزينه بالاي دِموراژ کشتي‌ها براي حمل کالاهاي صادراتي، گفت: امروز کشتي‌ها براي هر ثانيه 25 سنت هزينه دارند که اين هزينه براي هر ساعت 900 دلار و در روز حدود 21 هزار دلار است؛ .وي افزود: با چنين هزينه‌هايي که حمل بار توسط کشتي‌ها دارد، تعلل يک مامور و يا يک بندر در ترخيص کالاها مي‌تواند هزينه‌هاي بي‌موردي را به صادرکنندگان يا واردکنندگان تحميل کند که به طور غير مستقيم به مصرف‌کنندگان برمي‌گردد، ضمن اينکه هزينه دموراژ کشتي‌ها از پول نفت تامين مي‌شود که باز هم سرمايه ملي است.نايب رئيس کميسيون حمل و نقل اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران تصريح کرد: تعداد کشتي‌هايي که هم‌اکنون در درياي خزر تردد مي‌کنند، به مراتب بالاتر از 10 سال قبل است اما از همين ترددها نيز ايران سهم 40 درصدي دارد؛ بنابراين مي‌توان با ظرفيت‌سازي که در بنادر ايران به خصوص در حاشيه درياي خزر مي‌توان صورت داد، به خوبي مي‌توانيم سهم 40 درصدي را از حمل کالا ميان ايران و ساير کشورهاي حاشيه درياي خزر افزايش دهيم.

مجدپور از اضافه شدن بندری در فریدون‌کار برای جابه‌جایی و حمل کالاها با تحویل‌گیری کشتی‌ها خبر داد و گفت: امید می‌رود سهم ایران از جابه‌جایی کالا در دریای خزر بیشتر شود.به گفته وی، هر چقدر کالاهای با ارزش افزوده بالاتری به بازارهای صادراتی و از طریق حمل و نقل دریایی صادر شود، به طور قطع هزینه حمل بار نیز سهم کمتری را از درآمدهای صادراتی به خود اختصاص می‌دهد که این موضوع به نفع صادرکنندگان است.وی اظهار داشت: هم‌اکنون بخش خصوصی کشور در اخذ تسهیلات ارزان قیمت مشکلات بسیاری دارد، چرا که دریافت تسهیلات از بانک‌ها بسیار گران است و بنابراین انگیزه برای سرمایه‌گذاری‌ها کاهش یافته است؛ بنابراین به نظر می‌رسد دولت باید برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی تلاش کند، چرا که عدم تامین نقدینگی مشکل 80 درصد از واحدهای تولیدی کشور است.

 
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب