امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8690 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اخبار امروزشرکت فرودگاههای کشور؛

ترمینال فرودگاه خرم‌آباد توسعه مي‌يابد/ ادامه پروژه توسعه عوامل پروازی فرودگاه زنجان به مناقصه گذاشته می‌شود/ ظرفیت پذیرش فرودگاه بندرعباس ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد

خبرایران: با حضور مقامات استانی لرستان و شرکت فرودگاه‌های کشور توسعه ترمینال مسافری فرودگاه خرم‌آباد بررسی شد
ترمینال فرودگاه خرم‌آباد توسعه مي‌يابد/ ادامه پروژه توسعه عوامل پروازی فرودگاه زنجان به مناقصه گذاشته می‌شود/ ظرفیت پذیرش فرودگاه بندرعباس ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد

به‌گزارش خبرایران از روابط‌عمومی فرودگاه خرم‌آباد؛ با حضور محمد اصلانی معاون عمرانی استانداری لرستان، مشاوران ایمن راه و آتک، حشمت‌اله قربانی و علی‌اصغر باریکانی مدیران‌کل بهسازی و توسعه و دفتر استانداردهای فرودگاهی و اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه خرم‌آباد، توسعه ترمینال مسافری فرودگاه خرم‌آباد بررسی شد.

در این نشست ابتدا مشاوران ایمن‌راه و آتک نقطه نظرات خود را درباره توسعه ترمینال فرودگاه بیان کردند. سپس اصلانی معاون عمرانی استاندار توسعه ترمینال را با توجه به رشد روز افزون آمار بار و مسافر در فرودگاه خرم‌آباد ضروری دانست و خواستار توسعه ترمينال و اجرای پروژه در موعد مقرر شد.

اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه خرم‌آباد نیز توسعه ترمینال را یکی از پروژه‌های اصلی طرح توسعه فرودگاه دانست و اظهار امیدواری کرد؛ در حداقل زمان ممکن ترمینال جدید به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه كرد: توسعه ترمينال فعلي با 6000 مترمربع افزايش به ده هزار مترمربع خواهد رسيد و امكان ارائه خدمات به مسافران و پروازهاي همزمان فراهم مي‌شود.

كياني اضافه كرد: پس از توسعه، ترمينال كاركرد دو منظوره دارد و براي پروازهاي خارجي هم از ترمينال مذکور سرويس‌دهي انجام مي‌گيرد.

وی اعتبار اين طرح را 100 درصد از منابع استاني اعلام كرد.

 

ادامه پروژه توسعه عوامل پروازی فرودگاه زنجان به مناقصه گذاشته می‌شود

 

شرایط مناقصه "پروژه توسعه عوامل پروازی فرودگاه زنجان" با تایید هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور به مدیر این فرودگاه ابلاغ شد.

به گزارش روابط‌عمومی فرودگاه زنجان؛ محمد قاسمی مدیر فرودگاه زنجان ضمن بیان این مطلب گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور در نظر دارد پروژه توسعه عوامل پروازی فرودگاه زنجان را براساس قانون برگزاری مناقصات و از طریق مناقصه به شرکت‌های پیمانکار واجد شرایط واگذار کند.

وی گفت: شرایط این مناقصه برای شناسایی پیمانکاران پروژه، در چند روز آینده در روزنامه‌های کثیرالانتشار(حداقل در دو نوبت و در دو روز مجزا) و نیز سایت اینترنتی به آدرس WWW.LETS.MPORG.IR درج خواهد شد.

قاسمی افزود: پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان به طول 600متر و عرض 60 متر است که بخشی از آن انجام شده و در ادامه، بخشی از قسمت‌های باقیمانده با مناقصه به پیمانکار واگذار خواهدشد.

ظرفیت پذیرش فرودگاه بندرعباس ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از اپرون فرودگاه بین‌المللی بندرعباس ظرفیت پذیرش هواپیما در این فرودگاه به میزان 100 درصد افزایش خواهد یافت.

به‌گزارش روابط‌عمومی فرودگاه بندرعباس؛ رضا بدیعی‌فرد با اعلام این خبر گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم فرودگاه بندرعباس بوده و به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: فضای اپرون در گذشته 40 هزار مترمربع بوده که با اتمام این طرح به 80 هزار مترمربع افزایش خواهد یافت و این افزایش امکان پذیرش 8 فروند هواپیمای بدنه وسیع را در این فرودگاه ایجاد خواهد کرد  .

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در ادامه افزود: این پروژه در مدت دو سال و با هزینه‌یی در حدود 90 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی همچنین از احداث جایگاه سوخت خودرو در فرودگاه بندرعباس خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال در قالب یک مجموعه رفاهی شامل(جایگاه سوخت، فروشگاه رفاهی، کارواش اتوماتیک، خدمات خودروهای سواری و...) است که به‌زودی توسط شرکت بنا گستران ترنج احداث و بهره‌برداری خواهد شد.

بدیعی‌فرد با اشاره به جذب سرمایه‌های بخش خصوصی افزود: باید از پتانسیل‌های بخش خصوصی به خوبی استفاده کرد و با توجه به این نکته بستر فعالیت در تمام زمینه‌ها در این فرودگاه آماده است

 

پانزدهم بهمن؛ خانواده‌ها کانونی برای عشق و مودت و يکرنگي

 

نوع تربيت و ارتباط حاکم بر خانواده‌ها، به وجود آورنده‌ي تربيت و ارتباط بين افراد جامعه است.

خانواده مهمترين نهاد اجتماعي است كه بيشترين تاثيرگذاري را در شئونات مختلف زندگي بشري دارد،‌ بدين جهت است كه خانواده محبوبترين ساختار در نزد خداوند است. جامعه‌یي كه برخوردار از خانواده‌هاي سالم باشد، ‌جامعه‌یي پويا، ‌سرزنده و پرنشاط خواهد بود. خانواده سنگ اوّل بناي اجتماع است، که سعادت و شقاوت جوامع، ارتباط مستقيم با آن دارد. اسلام خانواده را کانون اخلاقي جامعه مي‌داند و معتقد است نوع تربيت و ارتباط حاکم بر خانواده‌ها، به‌وجود آورنده‌ي تربيت و ارتباط بين افراد جامعه است. از نگاه اسلام، خانواده‌ها بايد کانون عشق و مودّت و يکرنگي باشند.

پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد تا مولفه‌های زیادی در خانواده‌ها مورد دقت بیشتری قرار گیرد که از آن جمله می‌توان به دو موضوع ذیل اشاره نمود:

الف) خانواده‌ مداري: مهمترين اصل كه زندگي اجتماعي جوامع اسلامي را از كشورهاي غربي متمايز مي‌كند، اصل خانواده‌‌مداري است، زیرا نهاد خانواده مهمترين و مقدس‌‌ترين نهاد در جامعه ما تلقي مي‌شود كه انتقال‌گر بسياري از اصول اخلاقي و اعتقادي به فرزندان است.

ب) داشتن پوشش بومي و ديني در جامعه: يكي دیگر از مهمترين الگوي‌های سبك و شيوه زندگي به نوع پوشش اعضاي جامعه بر مي‌گردد. داشتن پوشش محلي براي مردان و حجاب و پوشش شرعي مناسب براي زنان بسيار مهم مي‌باشد.

همچنین از ديگر اجزاي مهم می‌توان به برپايي باشكوه مراسم مذهبي و اعياد دینی با حضور خانواده‌ها اشاره نمود.

در پایان روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها روز انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی ایرانی – اسلامی را گرامی داشته و امیدوار است فضای جامعه هر روز نسبت به ایام گذشته با محوریت خانواده از شادابی بیشتری برخوردار شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب