امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8648 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

لغو عوارض متقابل از ناوگان ترانزيتي حمل و نقل كالاي جمهوري اسلامي ايران و تركيه

خبرایران : در پي مذاكرات صورت گرفته با طرف تركيه‌اي و توافق حاصله ميان مقامات دو كشور، دريافت عوارض متقابل دوجانبه از كاميون‌هاي ايراني و ترك در تردد به قلمرو دو كشور از تاريخ 26 دي ماه سال‌جاري لغو شد.
لغو عوارض متقابل از ناوگان ترانزيتي حمل و نقل كالاي جمهوري اسلامي ايران و تركيه

به گزارش خبرایران از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي محمدجواد عطرچيان مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي با بيان اين خبر، اظهار داشت:

اين توافق كه در نتيجه مذاكرات ميان وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات و نماينده ويژه دولت در امور تركيه و  وزير توسعه جمهوري تركيه و با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در كشور تركيه، صورت گرفت، منجر به تردد روان و عادي در مرز بازرگان شده است.

عطرچيان همچنين افزود: براساس اين يادداشت تفاهم از ساعت صفر روز 12 بهمن سال‌جاري، با پلمب باك كاميون‌هاي ترانزيتي تركيه‌اي دريافت عوارض ترانزيتي لغو شده است.

مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي ابراز اميدواري كرد در پي كاهش هزينه‌هاي مترتب بر حمل و نقل در مسير جمهوري اسلامي ايران – تركيه – اروپا، فرصت مناسبي براي توسعه تجارت، كاهش قيمت تمام شده كالاي ايراني براي عرضه به بازار بين‌المللي و كاهش قيمت تمام شده كالاي وارداتي براي مصرف كننده فراهم شود.

وي تصريح كرد: افزايش مطلوبيت و تردد مسير ترانزيتي ايران به مقصد كشورهاي آسياي ميانه و قفقاز از ديگر نتايج مثبت اين اقدام به شمار مي‌رود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب