امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8606 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد؛

دهه مبارک فجر در بخش کشاورزی 137 طرح افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد/1450 میلیارد ریال در بخش طرح ها سرمایه‌گذاری شده/ آبیاری اراضی سبزی و صیفی با آب فاضلاب به صفر رسید

خبرایران: سیدمحمد موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در بخش کشاورزی 137 طرح در زیربخش‌های متعدد از قبیل آب و خاک، بهبود تولیدات دامی و بهبود تولیدات گیاهی آماده افتتاح و در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
دهه مبارک فجر در بخش کشاورزی 137 طرح افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد/1450 میلیارد ریال در بخش طرح ها سرمایه‌گذاری شده/ آبیاری اراضی سبزی و صیفی با آب فاضلاب به صفر رسید

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «سیدمحمد موسوی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اصحاب رسانه امروز در محل این سازمان برگزار و دراین نشست خبری «سیدمحمد موسوی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به  دستاوردهای این سازمان طی یک سال گذشته اظهارداشت: در بخش کشاورزی 137 طرح در زیربخش‌های متعدد از قبیل آب و خاک، بهبود تولیدات دامی و بهبود تولیدات گیاهی آماده افتتاح و در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.37 درصد از این طرح‌ها مربوط به طرح‌های زیربنایی، 60 درصد از طرح‌ها مربوط به طرح‌های تولیدی و صنایع تبدیلی و تکمیلی و 5 درصد نیز مربوط به منابع طبیعی، عشایری و روستایی است.از 137 طرح آماده افتتاح، 36 طرح سرمایه‌گذاری بالای 10 میلیارد ریال برخوردار هستند و 12.5 درصد این طرح‌ها نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد رشد داشته‌اند.

موسوی با اشاره به سرمایه‌گذاری 1450 میلیارد ریالی این طرح‌ها اظهار داشت: حدود 11 درصد از اعتبارات مربوط به حمایت‌های دولت از کمک‌های بلاعوض، تملک سرمایه‌ای و حمایت‌های یارانه‌ای است.19 درصد مربوط به تسهیلات بانکی و 70 درصد آورده مجریان طرح است و این موضوع نشان می‌دهد، بخش کشاورزی در تهران برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جاذبه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان داشت: 15 درصد سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به امور زیربنایی، 75 درصد مربوط به طرح‌های تولیدی و 10 درصد مربوط به طرح‌های منابع طبیعی و عشایری است و از لحاظ تعداد طرح‌ها شهرستان پیشوا و ورامین از تعداد طرح‌های بالاتری برخوردارند.

موسوی به نتایج حاصله از طرح‌های قابل افتتاح دهه مبارک فجر امسال در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اشاره کرد و گفت: در زمینه بهبود تولیدات دامی در حوزه دام شیری 7 طرح با ظرفیت 2 هزار و 750 رأس و 16 هزار و 450 تن شیر خام در دست افتتاح است.

موسوی اظهار داشت: دام گوشتی با 4 طرح و 3 هزار و 200 رأس با میزان تولید 640 تن و 5 طرح واحد مرغداری با ظرفیت 342 هزار قطعه و 3 هزار تن تولید در ایام دهه فجر آماده افتتاح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به طرح‌هایی در خصوص آبزیان در این استان گفت: 2 واحد زینتی با ظرفیت 5 میلیون و 600 هزار قطعه و 4 استخر دو منظوره پرورش آبزیان با ظرفیت 98 هزار قطعه و تولید 28 تن آماده افتتاح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در مورد بهبود تولیدات گیاهی این استان بیان داشت: 40 طرح کشت گلخانه با ظرفیت 9 هزار و 270 تن و با سرمایه‌ای حدود 31 میلیارد تومان و یک طرح کشت بافت با ظرفیت 2 میلیون و 2 طرح گل شاخه بریده با ظرفیت 2 میلیون و 140 هزار شاخه و 3 میلیارد تومان سرمایه در ایام دهه فجر آماده افتتاح است.

موسوی بیان داشت: همچنین 5 طرح توسعه باغات به ظرفیت 825 تن در 27.5 هکتار و 3 واحد تولید قارچ با ظرفیت 892 تن و یک واحد اسپان قارچ به ظرفیت 200 هزار لیتر آماده افتتاح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در مورد طرح‌های آب و خاک اظهار داشت: 37 طرح آبیاری مدرن و 4 طرح احداث لوله و کانال و در مجموع 41 طرح آب و خاک با 9.5 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری آماده افتتاح است.در مجموع، 5.5 میلیون مترمکعب میزان صرفه‌جویی از طرح‌های آب و خاک در این استان بوده است.

وی در ادامه در باره آبیاری اراضی سبزی و صیفی با آب فاضلاب در جنوب تهران اظهار داشت: سال گذشته، آبیاری اراضی سبزی و صیفی با آب فاضلاب با تمهیداتی که اندیشیده شد به صفر رسید، امسال هم قصد داریم با سازمان‌های مختلف از آغاز فصل کشت این محصولات از اسفندماه نظارت کاملی داشته باشیم، به طوری که آبیاری با آب فاضلاب در این اراضی همان صفر باقی بماند.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب