امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8603 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تشكيل بيش از 17 هزار پرونده تغيير كاربری اراضي كشاورزی در تهران

خبرایران: سيدمحمد موسوي رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران گفت: در راستاي حفظ و جلوگيري از تغيير كاربري اراضي كشاورزي و باغي از زمان تصويب اين قانون تاكنون، 17 هزار و 964 پرونده تشكيل شده است.
تشكيل بيش از 17 هزار پرونده تغيير كاربری اراضي كشاورزی در تهران

به گزارش خبرایران، سيدمحمد موسوي امروز در حاشيه نشست ستاد پيشگيري و مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز شهرستان دماوند، در گفتگو یی با در دماوند با اشاره به آخرين وضعيت ساخت و سازهاي غيرمجاز در استان تهران اظهار كرد: در راستاي حفظ و جلوگيري از تغيير كاربري اراضي كشاورزي و باغي از زمان تصويب اين قانون تاكنون، 17 هزار و 964 پرونده تشكيل شده است.

وي با بيان اينكه براي 45 درصد از اين ميزان پرونده، احكام قضايي صادر شده است، افزود: از اين آراي صادره 27 درصد به نفع و 18 درصد به ضرر سازمان جهاد كشاورزي استان تهران بوده است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران با اشاره به اينكه هنوز براي 55 درصد از پرونده‌هاي تشكيل شده در زمينه حفاظت از تغيير كاربري اراضي كشاورزي و باغي رأي قضايي صادر نشده است، گفت: اين 55 درصد، شامل 9 هزار و 960 پرونده مي‌شود.

موسوي تصريح كرد: در مجموعه كل پرونده‌هاي صادره، براي سه هزار و 552 فقره حكم قضايي اجرا شده است، بيان كرد: از كل احكام اجرا شده، از زمان تصويب قانون حفظ و جلوگيري از تغيير كاربري اراضي كشاورزي تا امروز، 11 درصد آن متعلق به سال 93 بوده است.

وي با بيان اينكه از اين ميزان، 37 درصد دستورات قضايي تاكنون اجرا شده است، ادامه داد: در مجموع، 33 درصد كل احكام و دستورات قضايي اجرا شده در استان تهران، مربوط به سال 93 است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران افزود: اجراي اين احكام براي 968 كيلومتر ديواركشي، 205 هزار و 395 متر مربع بنا و 982 هكتار اراضي كشاورزي غيرمجاز بوده كه رفع تصرف شده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب