امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 856 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۳:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بودجه بخش بهداشت و درمان راضی‌کننده نیست

خبرایران :عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بودجه بخش بهداشت و درمان راضی‌کننده نیست، گفت: اگر دولت با طمأنینه بیشتری لایحه بودجه را ارائه می‌‌داد، کسی بر آن خرده نمی‌گرفت.
بودجه بخش بهداشت و درمان راضی‌کننده نیست

به گزارش خبرایران، احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر لزوم توازن در توزیع اعتبارات بر اساس شاخص‌های شفاف اظهار کرد: درست است که سقف بودجه امسال کم شده، اما نباید میزان بهره‌گیری استان همدان نسبت به سایر استان‌ها کمتر باشد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اعتبار پیش‌بینی شده در بخش بهداشت و درمان در لایحه بودجه دولت گفت: بودجه این بخش نسبت به سال قبل با افزایش 14 درصدی مواجه بوده، اما این موضوع راضی‌کننده نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تورم در کشور 25 درصد باشد، این افزایش اعتبار در بخش بهداشت و درمان نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد.

وی اضافه کرد: البته با این شرایط و با بودجه پیش‌بینی شده، اگر بتوانیم وضعیت را ثبات دهیم، خیلی هنر کرده‌ایم تا بعد از آن مشکلات را کم‌کم حل کنیم.

آریایی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه عملکرد شتاب‌زده دولت در ارائه لایحه بودجه باعث بروز نواقصی در آن شده است، افزود: اگر دولت با طمأنینه بیشتری لایحه بودجه را ارائه می‌‌داد، کسی بر آن خرده نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: با وجودی که لایحه بودجه توسط دولت ارائه شده، اما شاهد حضور برخی از مسئولان دولتی در کمیسیون‌های مجلس برای تغییر بودجه به نفع دستگاه‌های متبوع خود هستیم، در صورتی که دولت در لایحه بودجه می‌توانست این تغییرات را از همان ابتدا اعمال کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش با اشاره به محدودیت بودجه، تأکید کرد: با این وضعیت ناگزیر از اولویت‌بندی در بخش‌ها و پروژه‌های مختلف هستیم که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب