امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8520 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پدرام سلطانی اعلام کرد؛

بخش خصوصی باید هوشمندانه‌تر و جامع‌تر از گذشته تصمیم‌گیری و حرکت کند/ نیاز فردای اقتصادی کشور بخش خصوصی توانمند است/ دولت و بخش خصوصی با فهم نگرانی‌ها هم امید متقابل بسته‌اند

خبرایران: پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر ضرورت توجه به اخلاق در اقتصاد کشور گفت: امروز اقتصاد ایران بیش از هر زمان دیگری به اخلاق مداری نیاز دارد تا موجبات کاهش فساد و رانت فراهم شود.
بخش خصوصی باید هوشمندانه‌تر و جامع‌تر از گذشته تصمیم‌گیری و حرکت کند/ نیاز فردای اقتصادی کشور بخش خصوصی توانمند است/ دولت و بخش خصوصی با فهم نگرانی‌ها هم امید متقابل بسته‌اند

به گزارش خبرایران، پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری اقتصاد ایران نیازمند اخلاق مداری است، گفت: اقتصاد ایران شرایط خاصی دارد که لازم است بخش خصوصی در کنار دولت حرکت بالفعل خود را حفظ کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: در شرایط که اقتصاد و صحنه سیاسی کشور دوران سختی را سپری می‌کند و نیز با توجه به کاهش قیمت نفت بخش خصوصی باید در کنار دولت به عبور از این شرایط کمک کند و هم اکنون باید اقتصاد کشور بر شانه‌های مدیران توانمند باشد نه بر روی قیمت نفت؛ بنابراین لازم است که بیش از هر زمان دیگری به مبانی اخلاقی در اقتصاد توجه شود تا بتوان موجبات کاهش فساد و رانت را فراهم کرد.

به گفته سلطانی، هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی پیش رو است، این در حالی است که این انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز است و امیدواریم در آن اخلاقیات رعایت شود.

وی در ادامه به بیانیه ائتلاف فردا برای شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور پس از چند سال پرچالش که حاصل آن فشارهای مضاعف و همه جانبه به بخش خصوصی کشور بود، در برهه‌ای قرار گرفته است که نه در سطح کلان ظرفیت پذیرش خطا دارد و نه در سطح خرد؛ تاب پیامدهای چنین خطایی را می‌آورد.

سلطانی افزود: امروز بخش خصوصی کشور در حالی منتظر گشایش‌هایی در روابط بین الملل و بهره‌گیری از هم‌افزایی اقتصادی است که کاهش چشمگیری قیمت نفت دولت را برای عبور از این گردنه بیشتر نیازمند بخش خصوصی ساخته است، لذا دولت و بخش خصوصی با فهم نگرانی‌ها هم امید متقابل بسته‌اند و خطای هر کدام موجب لطمه به دیگری می‌شود.

وی اظهار داشت: بخش خصوصی که همواره چشم به حمایت دولت دوخته بود، اکنون نیازمند تکیه به توان خود است و شناخت و استفاده از ظرفیت درون زای خود است، بخش خصوصی باید هوشمندانه‌تر و جامع‌تر از گذشته تصمیم‌گیری و حرکت کند. امروز نه مدیریت واپس‌نگر و پاسخگو است و نه نقد بی‌عمل و بخش خصوصی باید گلچینی از نخبه‌گان خود را به میان آورد.

به گفته سلطانی، اعتماد برای فردا با فهم این شرایط و درک این نیاز برخاسته است. با توجه به این که زمان به هر روی می‌گذرد اما فرق است بین اینکه او بر ما مسلط شود و یا ما بر او چیره شویم و این دومی یک عزم جدی‌تر از آنچه تاکنون بوده، نیاز دارد هم درایت تجربه بزرگان نیاز دارد و هم انرژی جوانان و بی‌شک گسترده مشارکت بیشتری از حوزه مختلف اقتصادی می‌طلبد و حضور و ورود کسانی که در فعالیت‌های اقتصادی خود و در مدیریت‌های تشکلی و اجتماعی موفق بودند و ملی نگریسته‌اند.

وی اظهار داشت: ائتلاف برای فردا با اعتقاد به اینکه ظرفیت اتاق و تشکل اقتصادی بسیار بالاتر از آن است که به فعل آمده و به کارگیری بهینه ظرفیت‌های اتاق یک گزینه اجتناب‌ناپذیر است، برای انجام این ماموریت به تصمیم رسیده است ما با تکریم تمام بزرگان و افرادی که در ادوار در اتاق حضور داشتند و تلاش نموده اند و با تقدیر از اقداماتشان که منجر به نتایج خوبی شده است، دفتر تاریخ بخش خصوصی برای نگارشتن فردای مطلوب ورق خواهیم زد. نیاز فردای اقتصادی کشور بخش خصوصی توانمند است و نیاز بخش خصوصی توانمند اتاق کار است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب