امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8503 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شنبه 11 بهمن ماه؛

نشست نقد و بررسی رمان «شاه بی شین» در حوزه هنری

خبرایران: طی مراسمی با حضور یوسفعلی میرشكاك از شاعران و منتقدان برجسته كشور، حسن محمودی داستان نویس، روزنامه نگار و منتقد ادبی، جمعی از نویسندگان، هنرمندان و منتقدان، رمان «شاه بی شین» به نویسندگی كاظم مزینانی كه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
نشست نقد و بررسی رمان «شاه بی شین» در حوزه هنری
به گزارش خبرایران از حوزه هنری، «شاه بی شین» رمانی بر اساس زندگی محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران است. قصه این رمان از بیماری شاه آغاز شده و سپس با نگاهی به گذشته، از كودكی تا لحظه مرگ محمدرضا از زبان وی روایت می شود. همچنین نوع نگاه شاه به زن، جامعه، دنیا، اطرافیان و حتی روابطش با اشیا و حیوانات در این رمان تصویر شده اند. شاه بی شین، آه می شود و به تمام حسرت های شاه نسبت به زندگی، همسر، گذر زمان و بلندپروازی ها و شكست و ناكامی هایش اشاره دارد.
بنابراین گزارش، جلسه نقد و بررسی رمان «شاه بی شین» از سوی حوزه هنری ساعت 15 روز شنبه 11 بهمن ماه سال جاری در سالن امیرحسین فردی برگزار خواهد شد.
این اولین نشست از سری نشست های نقد و بررسی «آینه بندان» خواهد بود كه قرار است هر ماه به یكی از رمان های برجسته ادبیات داستانی بپردازد.
 
«شاه بی شین» سال 1386 در نخستین جشنواره داستان انقلاب كشور جزو آثار برگزیده معرفی شده است .
 
گفتنی است، رمان «شاه بی شین» تولید كارگاه قصه و رمان مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری كشور است كه در 418 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2 هزار و 500 جلد و با قیمت 5 هزار و 900 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب