امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8449 تاریخ انتشار: جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نشست مدیران دفاتر انجمن موسیقی شهرستان های استان تهران با دکتر برزین ضرغامی

خبرایران: نخستین نشست مدیران دفاتر انجمن موسیقی استان تهران با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.
نشست مدیران دفاتر انجمن موسیقی شهرستان های استان تهران با دکتر برزین ضرغامی
به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان تهران ، همزمان با آغاز به کار رسمی دفاتر انجمن موسیقی ، نشست مدیران دفاتر انجمن موسیقی شهرستان های استان تهران با حضور دکتر برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان تهران، محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی، دکتر ایرج نعیمایی استاد موسیقی و رییس انجمن موسیقی استان تهران و سایر اساتید موسیقی برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان تهران در این نشست گفت: انجمن های هنری از نهادهای غیردولتی هستند که  بایست به صورت مستقل در کنار نهادهای دولتی گام بردارند و هرکجا که دولت مشکل داشت به همت و توانایی خودشان و با رعایت قوانین و مقررات در صدد رفع مشکلات گام بردارند .
وی در ادامه افزود : هرگاه قدمی تازه برداشته می شود و قراراست بنایی نو گذاشته شود قطعاً سختی های خاص خود را دارد و انجمن موسیقی هم که یک نهاد نوپا در استان تهران محسوب می شود از این قاعده مستثنا نیست ، ولی با توجه به تبحر و تخصصی که در این جمع سراغ دارم مطمئنم که این توان را دارند که مشکلات را انشاا... مرتفع سازند .دکتر ضرغامی موسیقی را دارای ظرفیتی گسترده در عرصه هنر دانست و افزود: با توجه به رویکرد مثبتی که اقشار مختلف مردم از پیر و جوان و تحصیلکرده و عامی به موسیقی دارند، این هنر از نظر مخاطب و بازار کار دارای جایگاه رفیعی در میان هنرهای هفتگانه است و هنرمندان موسیقی باید از این فرصت گرانبها نهایت استفاده و بهره برداری را ببرند و ما هم به عنوان متولیان امر از شما هنرمندان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی و بالا بردن سطح شناخت و سلیقه مردم در عرصه موسیقی حمایت خواهیم کرد.
مدیر کل ارشاد استان تهران تشکیل انجمن موسیقی برای اولین بار در استان تهران را رویدادی مبارک و کاری زیربنایی و ساختاری برشمرد و گفت: ما در راستای سیاست واگذاری امور به اصحاب فرهنگ و هنر از این انجمن حمایت می کنیم و توقع داریم که انجمن موسیقی با برنامه ریزی های دقیق در جهت استقلال هویتیِ خود و گسترش فعالیت های ارزنده موسیقی در سطح استان تهران با رویکرد حمایت از هنرمندان شهرستانی و ایجاد عدالت فرهنگی گام های مؤثری بردارد.
دکتر ایرج نعیمایی رئیس انجمن موسیقی استان تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از فرایند شکل گیری انجمن و فعالیت های چند ماهه انجمن گفت: انجمن موسیقی به عنوان بازوی اجرایی- تخصصی و آموزشی در کنار ادارات ارشاد شهرستان ها خواهد بود و اداره کل ارشاد نیز با حمایت و نظارت بر فعالیت های انجمن یاریگر ما در ادامه مسیر هنری می باشد. وی ادامه داد: آن چه که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تأکید بر شناساندن موسیقیِ صحیح به همه ی اقشار جامعه است و اگر در برخی مواقع نظرات مثبتی به هنر موسیقی نیست هم به دلیل عدم شناخت و هم عدم معرفیِ موسیقیِ ارزشمند است و ما وظیفه داریم در این مسیر گام برداریم.
در ادامه مدیران دفاتر انجمن های موسیقی شهرستان های استان تهران برخی از مشکلات و دغدغه ها و همچنین طرح ها و ایده ها و پیشنهادهای خود را جهت توسعه فعالیت های موسیقی ارائه نمودند.
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب