امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8411 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ابتکار خبر داد؛

افزایش 11 برابری خشکسالی در ایران

خبر ایران: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیش بینی ها نشان می دهد تا سال 2050 خشکسالی و کاهش نزولات جوی در ایران 11 برابر شرایط فعلی می شود.
افزایش 11 برابری خشکسالی در ایران
معصومه ابتکار در دیدار با کاوه زاهدی مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد اظهار کرد: این شرایط موجب نگرانی عمیق در خصوص آینده ایران، منطقه و جهان شده است.

گزیده اظهارات ابتکار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست را در ادامه می‌خوانیم:

  • اکنون ایران با چالش ها و مسایل زیست محیطی زیادی مواجه است. با توجه به اثر پذیری بالای ایران از تغییرات روز افزون آب و هوایی ضرورت دارد برنامه محیط زیست ملل متحد (یونپ) در تدوین ساز و کاری برای جلوگیری از گسترش این مشکلات با ایران همکاری کند.
  • راه اندازی صندوق ملی محیط زیست، فرصت استفاده از امکانات بین المللی بیشتری را برای ایران فراهم کند.
  • خوشبختانه ردیف بودجه ای برای احیای دریاچه ارومیه، تالاب های هامون، انزلی و پریشان پیش بینی شده است که امیدواریم با جذب مشارکت سازمان ملل و همکاری بیشتر افغانستان در کنار این جذب بودجه ای، موفق به حل بحران تالاب هامون شویم.
  • یونپ با استفاده از امکانات موجود ایران و ساز و کارهای اجرایی همچون مراکز منطقه ای بازل و رامسر، مسیر جدیدی برای همکاری در منطقه ایجاد کند.
  • تهیه و تدوین گزارش 10 ساله وضعیت محیط زیست ایران در دست اقدام است و خوشبختانه برنامه محیط زیست ملل متحد نیز با حمایت های فنی خود ما را در این مسیر یاری می کند.

همچنین کاوه زاهدی مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه یونپ اعلام آمادگی یونپ به ویژه این دفتر، گسترش و تعمیق همکاری های دوجانبه در عرصه های ظرفیت سازی، انتقال و تبادل تجارب منطقه ای و پیگیری تمامی مفاد مندرج در تفاهم نامه امضا شده میان ایران و یونپ را از مهمترین اهداف این دیدار برشمرد.
او ادامه داد: در جلسه دو جانبه با مقامات ارشد محیط زیست ایران، اولویت های ایران را برای همکاری مشخص و در نهایت به اجرای آن کمک خواهد کرد.
کاوه زاهدی مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه برنامه محیط زیست ملل متحد (UNEP) در سفر به تهران و در چارچوب امضای تفاهم نامه همکاری محیط زیستی میان ایران و برنامه محیط زیست ملل متحد و به منظور بررسی ساز و کارهای اجرایی و کمک به پیشبرد اهداف توافق شده ذیل تفاهم نامه یاد شده با معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و گفت و گو کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب