امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8346 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

داوودی و منصوری از فیلم جدیدشان گفتند؛

رخ دیوانه برای گروه سنی خاصی ساخته نشده/ قصه فیلم براساس شطرنج شکل‌گرفته است

خبرایران : ابوالحسن داوودی کارگردان فیلم سینمایی «رخ دیوانه» گفت: معمولا فیلم من برای گروه سنی خاصی در نظر گرفته نشده و از ابتدا قرار بود فیلمی جوان پسند باشد.
رخ دیوانه برای گروه سنی خاصی ساخته نشده/ قصه فیلم براساس شطرنج شکل‌گرفته است

به گزارش خبرایران،‌ ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» عصر روز جمعه میزبان ابوالحسن داودی کارگردان، بیتا منصوری تهیه کننده و امیر جدیدی، طناز طباطبایی و ساعد سهیلی بازیگران «رخ دیوانه» شد.

ابوالحسن داودی کارگردان «رخ دیوانه» با اشاره به معنای نام فیلمش توضیح داد: همانطور که می دانید در بازی شطرنج اصطلاحی به نام رخ وجود دارد و فداکاری رخ باعث می شود شاه نجات پیدا کند؛ موضوع این فیلم دقیقا بر اساس آن ساخته شده است.

بیتا منصوری تهیه کننده این فیلم با اشاره به اینکه امیدوارم رخ دیوانه فیلم پرفروشی شود ادامه داد: قصه این فیلم به 6 سال گذشته بر می گردد وقتی که در سال 87 پروانه ساخت این فیلم را گرفتیم بعد از فیلم "تابو" داودی از ساخت فیلم رخ دیوانه انصراف داد؛

داودی در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم را برای گروه سنی خاصی ساختید یا خیر گفت: معمولا فیلم من برای گروه سنی خاصی در نظر گرفته نشده و از ابتدا قرار بود فیلمی جوان پسند باشد.

وی ادامه داد: در این فیلم جوانان از دریچه سن خود دیده می‌شوند و سعی کردم در تمام قسمت های فیلم این موضوع را به خوبی رعایت کنم. قطعا تماشاگر متفاوت ترین فیلم سینما را خواهد دید.

منصوری درباره استقبال مخاطبان از این فیلم در جشنواره گفت: امیدوارم این فیلم با استقبال خوبی مواجه شود همانطور که می دانید فروش فیلم به مخاطب فیلم بستگی دارد به دلیل ارتباط با مردم پیش بینی من از این فیلم این است که قطعا تماشاگران فیلم را دوست خواهند داشت.رخ دیوانه در مورد جوانان است اما در این فیلم هر دو نسل می‌توانند آموزه هایی را به مخاطب انتقال دهند.

داودی با اشاره به تیتراژ پایانی فیلم افزود: کاوه آفاق برای اولین بار تیتراژ این فیلم را می خواند. این فیلم 3 اپیزود با سه داستان متفاوت دارد. وقتی آن را نوشتم خوشم آمد و فیلمنامه را گسترش دادم.

این کارگردان بیان کرد: این فیلم با مردانگی ساخته شده است در شرایط سختی که اتفاق افتاد و مسائلی که برای فیلم به وجود آمد این فیلم به یکی از سخت ترین فیلم ها تبدیل شد.

وی با اشاره به دیالوگ های فیلم بیان کرد: "تنها اشتباه این بود که چاقو را نشانش دادم" همیشه سعی کردم سلیقه خود را به تماشاگر تحمیل نکنم و مسائل نسل جوان را بازگو کنم.

داودی در پایان گفت: از دهه 70 فیلم های اجتماعی ساختم و همیشه خواستم دغدغه انسان ها در فیلم وجود داشته باشد به خصوص در رخ دیوانه این موضوع حفظ شد و می خواستم تصویر درستی از جامعه در فیلم ارائه شود و مخاطبانی را در نظر بگیرم که شایسته سینما باشند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب