امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8302 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمیدرضا کفاش خبرداد؛

آغاز به کار هفتمین دوره «مجلس دانش‌آموزی» از یکشنبه آینده/بسیاری از مشکلات و آسیب‌های دوران بزرگسالی ریشه در دوران کودکی دارد

خبر ایران: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز به کار هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی از یکشنبه آینده خبر داد.
آغاز به کار هفتمین دوره «مجلس دانش‌آموزی» از یکشنبه آینده/بسیاری از مشکلات و آسیب‌های دوران بزرگسالی ریشه در دوران کودکی دارد
به گزارش خبرنگارخبرایران حمیدرضا کفاش با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی یک کار تشریفاتی نیست، گفت: این فعالیت زمینه‌ساز تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است. بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی که در دوران بزرگسالی با آن روبه‌رو هستیم ریشه در دوران کودکی دارد، اگر این ترتیب در سنین کودکی و نوجوانی به خوبی اتفاق بیفتد دیگر شاهد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه از میان روسای شوراهای دانش‌آموزی مدارس مجامع شهرستان تشکیل می‌شوند و نمایندگان مجامع منتخبان خود را انتخاب و مجمع استانی را تشکیل می‌دهند، گفت: نمایندگان در سطح استان مشاوران کل آموزش و پرورش هستند و معمولا در تصمیم‌گیری‌ها از حضور آنها استفاده می‌شود. نمایندگان مجامع استانی به مجلس دانش‌آموزی راه پیدا می‌کنند.معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: مجلس دانش‌آموزی دارای 150 نماینده است که 75 عضو آن دختر و 75 عضوش پسر هستند. 4 دانش‌آموز نماینده اقلیت‌های مذهبی و یک دانش‌آموز نماینده دانش‌آموزان استثنایی است. استان‌ها هرکدام بر حسب جمعیت دانش‌آموزی که دارند سهمیه حضور در مجلس را کسب می‌کنند.کفاش افزود: روز شنبه 27 دی‌ماه آمادگی و آموزش‌هایی خواهیم داشت و مجلس دانش‌آموزی به صورت رسمی از روز یکشنبه 28 دی‌ماه با حضور مقامات عالیرتبه نظام افتتاح خواهد شد و ما در انتظار رییس جمهور در محل مجلس شورای اسلامی سابق خواهیم بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان نطق‌های خود را در افتتاحیه مجلس ایراد می‌کنند و سپس انتخابات هیات رییسه مجلس را انجام خواهند داد، گفت: در روز شنبه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل در مرقد امام خمینی (ره) حضور می‌یابند.

کفاش با بیان اینکه مطابق آیین‌نامه علاوه بر جلسات افتتاحیه و اختتامیه طی این دو سال دو نشست تخصصی برگزار می شود، گفت: سعی می‌کنیم در این 4 نشست رسمی، نشست‌های استانی و منطقه‌ای را برگزار کنیم تا نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مشکلات منطقه‌ای خود را تبیین و راهکار برای آن پیدا کنند. زمینه ملاقات نمایندگان با مسوولان آموزش و پرورش نیز فراهم است.وی ادامه داد: امسال 80 مساله مهم را با همکاری خود دانش‌آموزان احصا کردیم که برحسب اولویت 5 تا 6 مورد آن بررسی خواهد شد. رویکرد مجلس دانش‌آموزی همانند مجلس شورای اسلامی نیست که مصوباتش لازم‌الاجرا باشد. بلکه مجلس دانش‌آموزی بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز برای مدیران آموزش و پرورش است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب