امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 826 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

استیضاحی که به کما رفت؛

اولتيماتوم دو هفته اي خانه ملت به وزير صنعت

خبر ايران: درحالی که در هفته گذشته به یکباره سر و صدای طرح استیضاح وزیر صنعت و معدن و تجارت در مجلس بلند شد و موضوع استیضاح ایشان در دستور کار طراحان آن قرار گرفت؛ اکنون خبر از آن میرسد که این طرح تا دو هفته مسکوت گذاشته شده تا طی این مدت وزیر صنعت مشکلات را حل و رفع نماید!
اولتيماتوم دو هفته اي خانه ملت به وزير صنعت

به گزارش خبر ایران ، طرح استیضاح وزیر صنعت و معدن و تجارت که از مدتی پیش در دستور کار  واقع شده بود هفته گذشته رسما با امضای بیش از ۲۰ نماینده تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.اما نکته جالب این است که گویا عصر دیروز و در جلسه‌ای که بین نمایندگان طراح استیضاح و نعمت زاده برگزار شده است قرار بر آن شده است که موضوع استیضاح برای دو هفته مسکوت بماند تا طی این دو هفته وزیر صنعت مشکلات مورد نظر نمایندگان را حل و فصل نماید.بر این اساس که محسن بیگلری یکی از طراحان طرح استیضاح اشاره کرده است: به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رفع مشکلات و موارد مطرح شده در استیضاح، دو هفته مهلت داده شد تا مشکلات در این مدت برطرف شود اما استیضاح همچنان به قوت خود باقی است و فعلا مسکوت گذاشته شده است.شاید در وهله نخست مهلتی که نمایندگان مجلس به وزیر صنعت داده‌اند به گونه‌ای ناشی از رویکرد تعاملی مجلس با وزیر صنعت باشد همانگونه که بیگلری نیز اشاره کرده است. اما با گذر از این موضوع ذهن بلافاصله با یک سؤال اساسی روبرو می‌شود و آن اینکه چگونه ظرف مدت دو هفته قرار است وزیر صنعت مشکلات را حل کند؟این سؤال زمانی بهتر معنا میباید که نگاهی به موارد طرح استیضاح وزیر صنعت داشته باشیم. مواردی از جمله:

نابسامانی در بازاگزارش «ر و گرانی روزافزون ملزومات و مایحتاج ضروری مردم

تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و عدم ارائه برنامه مدون در راستای نجات صنعت کشور

اظهارنظرهای غیرکارشناسی درخصوص صنعت و التهابات و تورم در بازار علی‌الخصوص در بازار خودرو

واردات بی‌رویه خودروها و کالاهای لوکس خارجی و عدم توجه به حمایت از تولید ملی

استفاده از مدیران بازنشسته و ناکارآمد و مسئله‌دار

اخراج کارمندان و کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌های مختلف

گستردگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و عدم توانایی جسمانی با توجه به کهولت سن ایشان

این‌ها مواردی از طرح استیضاخ است که بسیار جالب توجه و در خور دقت هستند. واقعیت آن است که نگاهی به موارد طرح استیضاح نشان از آن دارد که حداقل ۶۰ درصد از موارد استیضاح تقریباً و با توجه به زمان ۵ ماهه تصدی وزارت از سوی نعمت زاده بی ارتباط و بلاموضوع هستند.سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا برای مثال تعطیلی واحدهای صنعتی موضوعی است که بتوان برای آن در ظرف مدت ۵ ماه چاره‌ای اندیشید؟ آیا اینکه نابسامانی بازار – علیرغم آنکه وزارت صنعت یکی از متولیان آن است – نتیجه حضور نعمت زاده در این ۵ ماه در وزارت صنعت است؟ آیا پیش از این بازار کشور سامان داشت و اکنون نابسامانی و گرانی موضوع مرتبط با وزارت نعمت زاده است؟ سؤال دیگر اینکه کهولت سن نعمت زاده آیا اکنون باید موضوع استیضاح وی باشد یا آن زمانی که مجلس به وی رأی اعتماد داد کهولت سن موضوع چندان مهمی نبود؟

سؤالی مهمتر از همه این‌ها اینکه آیا موضوعاتی نظیر نابسامانی بازار و تعطیلی واحدهای صنعتی و کهولت سن نعمت زاده و مشکل مدیران و معاونان وی طی دو هفته آینده حل و رفع خواهد شد که استیضاح وی مسکوت گذاشته شده است؟ بدون شک میتوان گفت که جز موارد مربوط به اظهار نظرات نعمت زاده در خصوص خودرو تقریباً سایر موارد با در نظر آوردن بستری که موضوع در آن جریان دارد بی ارتباط است.حال مهلت دو هفته‌ای که نمایندگان به نعمت زاده در این رابطه داده‌اند بیش از پیش موضوع این استیضاح را قابل توجه و جالب ساخته است.  اینکه در این دو هفته قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟!

حال باید منتظر ماند و دید که در پایان این دو هفته وزیر صنعت و معدن و تجارت چند مورد از موارد ۱۶ گانه مطرح شده در طرح استیضاح را برای رضایت نمایندگان طراح حل و فصل میکند!

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب