امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8171 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شماره گذاری ۵ خودرو داخلی متوقف شد/ از ۲۰۶ تیپ ۲ تا مزدا ۳ هاچ بک

خبرایران: معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از ممنوعیت شماره گذاری پنج خودرو تولیدی به دلیل آلایندگی خبر داد که البته حداقل دو مدل از آنها فعلا تولید نمی شود.
شماره گذاری ۵ خودرو داخلی متوقف شد/ از ۲۰۶ تیپ ۲ تا مزدا ۳ هاچ بک
به گزارش خبر ایران سازمان محیط زیست بسیار پیگیر ارتقای استاندارد خودروهای داخلی است تا آنها حداقل به استاندارد یورو ۴ برسند. هرچند که خودروسازان در سال های گذشته توانسته بودند اصرار محیط زیست را خنثی کنند، اما اکنون اما معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست خبر از عدم شماره گذاری ۵ خودروی داخلی داده است. از جمله پژو ۲۰۶ تیپ ۲.

سعید متصدی گفته است: تمامی خودروهای سواری بنزینی موظفند استاندارد آلایندگی یورو 4 را رعایت کنند. بر این اساس 5 خودرو تولید داخل موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو 4 نشدند که امروز طی نامه ای به پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ممنوعیت شماره گذاری این خودروها اعلام شد.آنطور که او گفته است؛ ۵ خودرو وانت تک کابین و 2 کابین GONOW شرکت پویا خودرو، سواری ویانا 1500 سی سی شرکت سناباد خودرو توس، پژو 206 و پژو 206 SD با موتور TU3 و پژو پارس اتوماتیک با موتور TU5 شرکت ایران خودرو و مزدا 3 اتوماتیک هاچ بک شرکت بهمن موتور، 5 خودرویی هستند که به دلیل عدم رعایت استاندارد آلایندگی یورو 4 مجوز شماره گذاری آنها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست لغو شده است.

نکته اینجاست که ایران خودرو قصد کرده است پژو ۲۰۶ با موتور TU3 را که به تیپ ۲ معروف است، دوباره تولید کند. ضمن اینکه پژو ۲۰۶ صندوق دار با موتور TU3 که به V20 معروف است پس از ماجرای تحریم، دیگر تولید نشده است و ایران خودرو هم ظاهرا برنامه ای برای تولید دوباره آن ندارد.از سوی دیگر، مزدا ۳ هاچ بک هم به عنوان خودروی روز ایران شناخته شده است که مدتی است گروه خودروسازی بهمن آنرا تولید نمی کند. معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست همچنین درباره زمان شروع این ممنوعیت گفته است: برابر نامه ارسالی، پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز از فردا چهارشنبه شماره گذاری ای خودروها را متوقف خواهد کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب