امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8156 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سعید سعدی؛

امیدوارم جشنواره سی وسوم بدون حاشیه باشد/ بازار فیلم جشنواره فجر به بخش خصوصی واگذار شود

خبرایران : سعید سعدی ابراز امیدواری از اینکه سی و سومین جشنواره فیلم فجر به دور از حاشیه و جنجال و البته با شور و حال زیاد برگزار شود گفت:به نظرم اگر بازار فیلم جشنواره فجر به بخش خصوصی واگذار شود، خیلی بهتر است.
امیدوارم جشنواره سی وسوم بدون حاشیه باشد/ بازار فیلم جشنواره فجر به بخش خصوصی واگذار شود

به گزارش خبرایران، سعید سعدی تهیه‌کننده سینما درگفتگو با فارس، با ابراز امیدواری از ظهور نسل جدید فیلمسازان در سینمای ایران، اظهار داشت: حضور و شرکت فیلمسازان جوان در جشنواره فجر، می‌تواند باعث رشد و ارتقای سطح کیفی سینمای ایران در کنار فیلمسازان باتجربه شود.

او گفت: نمی‌توان جلوی ورود فیلمسازان جوان به عرصه فیلمسازی را گرفت چرا که آن‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. فیلمسازان جوان گاهی می‌خواهند با ساخت فیلم‌های اول‌شان، تمامی آمال و آرزوهای خود را به همه نشان دهند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» با تاکید بر نیاز سینمای ایران به فیلمسازان جوان گفت: باید تاکید کنم که جامعه سینمای ایران نیاز به حضور و پرورش فیلمسازان جوان و خوش‌ذوقی دارد که با خلاقیت و ایده‌های جدید می‌توانند جایگزین فیملسازان قدیمی شوند.

سعدی در عین حال، ارتقای سطح دانش فیلمسازان قدیمی‌تر را یک اصل مسلم دانست و گفت: تمامی فیلمسازان باید خودشان را به روز کنند و آموخته‌های‌شان را در عرصه فیلمسازی روز به روز ارتقا دهند. البته گاهی حضور فیلمسازان جوان و به اصطلاح همان فیلم‌اولی‌های در جشنواره فجر که تشنه‌ تجربه‌های جدید هستند، لزوم این به روز رسانی در میان قدیمی‌ترها را دو چندان می‌کند.

این تهیه‌کننده سینما در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تغییرات این دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر از جمله تلاش برای تغییرات در بازار فیلم فجر گفت: به نظرم اگر بازار فیلم جشنواره فجر به بخش خصوصی واگذار شود، خیلی بهتر است. فکر می‌کنم این اقدام بتواند به رشد بازار فیلم کمک شایانی کند چراکه بخش خصوصی دغدغه بیشتری نسبت به بازگشت سرمایه دارد و می‌تواند برنامه‌ریزی بهتری برای عرضه محصولات فرهنگی سینمای ایران کند.

سعدی در ادامه پیشنهادش درباره سپردن بازار فیلم به بخش خصوصی، درباره کلیت سینما نیز گفت: باید برای بخش خصوصی در حوزه سینما ارزش بیشتری قایل شویم. اگر بخش خصوصی امیدی به بازگشت سرمایه نداشته باشد، بی‌شک این اندک رغبت باقیمانده در میان بخش خصوصی سینما از بین می‌رود.

این تهیه کننده در پایان ابراز امیدواری کرد که سی و سومین جشنواره فیلم فجر بدون حاشیه و جنجال، پرشورتر برگزار شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب