امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8135 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد؛

خرید حمایتی شیر تا متعادل شدن بازار ادامه دارد /در بخش پرداخت نقدی به دامدار بدهکاریم

خبرایران: رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: خرید حمایتی شیر خام تا زمانی که قیمت شیر در بازار به تعادل برسد، ادامه دارد.
خرید حمایتی شیر تا متعادل شدن بازار ادامه دارد /در بخش پرداخت نقدی به دامدار بدهکاریم

به گزارش خبر ایران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی ، « حسین صفایی» با اشاره به اینکه قیمت خرید شیر خام از دامداران از سال گذشته در بازار کاهش یافت، افزود : سال گذشته قیمت خرید هر کیلو شیر خام از دامداریک هزارو 300 تومان تعیین شد اما صنایع لبنی شیرخام را با قیمتی کمتر ازیک هزار تومان از دامدار خریداری کرد و این مساله سبب زیان دامداران شد.

وی گفت: دولت امسال برای جلوگیری از زیان دامداران قیمت خرید هر کیلو شیر خام را یک هزارو 440 تومان اعلام کرد اما صنایع لبنی شیر با بار میکروبی زیر 100 هزار و 2 و سه دهم درصد چربی رایک هزارو 200 تومان خریداری کردند.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت : هم اکنون با تعدادی از کارخانه های تولید شیر خشک قرارداد داریم و روزانه 150 تا 400 تن شیرخام به این کارخانه ها تحویل می شود.

صفایی درباره تاثیر اجرای طرح خرید حمایتی شیر خام افزود : در برخی مناطق و استانها قیمت خرید شیرخام از دامداران در صنایع و کارخانه های لبنی ، هر کیلوگرم از یک هزارو 200 تومان به یه هزارو 300 تومان افزایش یافته است اما تا قیمت مصوب و مورد نظر هنوز فاصله دارد.

وی درباره چگونگی پرداخت بهای شیرخام به دامداران گفت : بخشی از دامداران که متقاضی دریافت نهاده و علوفه بودند طلب خود را دریافت کردند اما در بخش پرداخت نقدی به دامدار بدهکاریم.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود : متاسفانه سه بانکی که قرار بود برای خرید حمایتی شیر خام به این سازمان تسهیلات بدهند هیچ پولی پرداخت نکردند.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب