امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8134 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۷:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبرداد؛

قیمت نفت به نصف رقم فعلی هم برسد با کسری بودجه مواجه نخواهیم شد/دولت تدبیر و امید در بدبینانه ترین شرایط مصمم به تخصیص بیشترین اعتبار به طرح های عمرانی است

خبرایران: محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص اقدامات دولت برای مقابله با کاهش احتمالی بیشتر قیمت نفت و تاثیر آن بر بودجه سال آینده، گفت: در صورتی که قیمت نفت به نصف رقم فعلی نیز کاهش یابد دولت با کسری بودجه مواجه نخواهد شد.
قیمت نفت به نصف رقم فعلی هم برسد با کسری بودجه مواجه نخواهیم شد/دولت تدبیر و امید در بدبینانه ترین شرایط مصمم به تخصیص بیشترین اعتبار به طرح های عمرانی است

محمدباقر نوبخت عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه کنفرانس اقتصاد ایران، در گفتگویی، افزود: رسانه ها باید به دو واژه عدم تحقق منابع و کسری بودجه توجه و هنگام کاربرد این دو واژه آنها را از هم تفکیک کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که منابع پیش بینی شده دولت از سهم نفت برای بودجه سال آینده تحقق پیدا نکند، مصارف را هوشمندانه کنترل خواهیم کرد به طوری که دولت به هیچ عنوان با کسری بو دجه مواجه نخواهد شد.

وی یادآور شد: با کاهش قیمت نفت به نصف نرخ فعلی بین 30 تا 35 هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت تحقق نخواهد یافت.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: منابع لازم برای عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده دولت از محل هزینه های جاری، عمرانی و تملک دارایی های سرمایه ای جبران خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در عین حال اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در بدبینانه ترین شرایط مصمم به تخصیص بیشترین اعتبار به طرح های عمرانی است به طوری که دولت تاکنون حدود 24 هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی پرداخت کرده است.

نوبخت با تاکید بر آنکه تا پایان سال جاری اعتبارات عمرانی لازم در خصوص تکمیل 246 طرح عمرانی ناتمام در استان ها از سوی دولت پرداخت خواهد شد، یادآور شد: به طور حتم بخش مهمی از رشد اقتصادی اتفاق افتاده در سه ماهه نخست و همچنین سه ماهه دوم سال جاری ناشی از سرمایه گذاری مطلوب دولت در بخش عمرانی کشور است که این امر کمک کرده تا سیاست خارج از رکود دولت به بار بنشیند.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب