امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8099 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان خبرداد؛

افزودن درس تحلیل رسانه ویژه دانش‌آموزان در آینده/ فعالیت شبکه ملی مدارس ایران رشد/ طراحی شبکه اجتماعی آموزشی/ آشنایی دانش‌آموزان با رسانه‌های نوین

خبرایران: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون در پایه هفتم و هشتم، دانش‌آموزان را با رسانه‌های نوین آشنا کرده‌ایم و سواد رسانه‌ای را تبدیل به عمل رسانه‌ای به ویژه در حوزه آی تی کرده‌ایم.
 افزودن درس تحلیل رسانه ویژه دانش‌آموزان در آینده/ فعالیت شبکه ملی مدارس ایران رشد/  طراحی شبکه اجتماعی آموزشی/ آشنایی دانش‌آموزان با رسانه‌های نوین

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی،حجت الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام‌محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در گفتگویی با اشاره به آشنایی دانش‌آموزان با موضوع سواد رسانه‌ای اظهار کرد: یکی از بحث‌های ما در وزارت آموزش و پرورش، به ویژه در برنامه‌ریزی‌های اخیر، موضوع افزایش سواد رسانه‌ای است و در عین حال به عبارت دیگر حتی رسانه‌های سمعی و بصری را یک مجموعه می‌بینیم.برای دوره ابتدایی درسی با عنوان «کار و فناوری» قرار داده‌ایم. بخشی از این درس، آشنایی با فناوری‌های جدید به ویژه فناوری‌های ارتباطی است و ما اگر بتوانیم دانش‌آموزان را با رسانه‌های نوین آشنا کنیم، قطعا قدم‌های مثبتی را برداشته‌ایم.

 

آشنایی دانش‌آموزان با رسانه‌های نوین

وی بیان کرد: هم‌اکنون در پایه هفتم و هشتم، دانش‌آموزان را با رسانه‌های نوین آشنا کرده‌ایم و سواد رسانه‌ای را تبدیل به عمل رسانه‌ای به ویژه در حوزه آی تی کرده‌ایم.برای دانش‌آموزان آموزش مهارت‌های هشت گانه را ترتیب داده‌ایم که یکی از آنها ساختن ایمیل است. نزدیک به 600 هزار ایمیل با همکاری وزارت فناوری اطلاعات برای دانش‌آموزان طراحی کرده‌ایم.

 

درس تحلیل رسانه

وی بیان کرد: در آینده پیش‌بینی‌ ما این است که یکی از درس‌ها را به درس تحلیل رسانه اختصاص دهیم تا شاهد سواد رسانه‌ای عمیق‌تری باشیم و در عین حال هم دانش‌آموزان بتوانند با فیلم‌ها و مولتی مدیای تبلیغی آشنا شوند و آن را تحلیل پیام کنند.

 

شبکه ملی مدارس ایران رشد فعالیت می‌کند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اتفاقی که هم‌اکنون در سازمان رخ داده است این بوده که شبکه ملی مدارس ایران رشد را راه‌اندازی کنیم یعنی بیش از 10 سال است که شاهد فعالیت این شبکه هستیم و بیشترین کلیک‌خور زبان فارسی در شبکه ملی مدارس ایران رشد است که دانش‌آموزان، والدین و معملمان به آن مراجعه ‌می‌کنند.

 

طراحی شبکه اجتماعی آموزشی

وی یادآور شد: شبکه اجتماعی دانش‌آموزی هم‌اکنون توسط معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش طراحی شده اما هنوز اعلام عمومی نشده است. امیدواریم اجرای این شبکه در برنامه‌ریزی‌های آینده قرار بگیرد. ما آموزش‌های ویژه‌ای را برای والدین درنظرگرفته‌ایم که این اتفاق در انجمن اولیا و مربیان رخ می‌دهد. سعی داریم این کار را انجام دهیم تا خانواده‌ها پس از آموزش، همپای فرزندان‌شان در حوزه فناوری‌های جدید همراه شوند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب