امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8085 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی برگزار می‌شود

خبرایران : مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی در قالب بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تسنیم به همت اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران برگزار خواهد شد.
مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی برگزار می‌شود

به گزارش  خبرایران از روابط عمومي اداره كل امور بانوان شهرداري تهران، موضوع این مسابقه زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی است. در بخشی از مقدمه فراخوان این جشنواره آمده است: عکاسی به مثابه یک فن در انسان‌شناسی و یکی از ابزارهای مشاهده و ضبط در میدان تحقیق، هر روز بر اهمیت خود افزوده و به ابزاری قدرتمند بدل گردیده است. عکاسی مستند اجتماعی نیز به عنوان شیوه بیان به کار گرفته می‌شود تا اطلاعات درستی از فرهنگ و موقعیت‌های اجتماعی سایر مردم به بیننده منتقل نماید. به دلیل نقش مهم این فن در آگاه‌سازی مردم به‌ویژه پژوهشگران و تحلیلگران اجتماعی در جهت ارتقاء سطح کیفیت زندگی زنان و لحاظ نمودن این یافته‌ها در برنامه‌ریزی‌ها، برگزاری جشنواره‌هایی از قبیل جشنواره عکس که سخن گفتن با مردم و برای مردم به زبان تصویر است فرصت مغتنمی به شمار می‌رود برای به تصویر کشیدن حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی. اداره‌کل امور بانوان از این فرصت برای جمع‌آوری آثار عکاسی از حضور اجتماعی بانوان با معیارهای اسلامی ایرانی استفاده می‌نماید.

نفر اول این جشنواره، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و بیست میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و پانزده میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم نیز لوح تقدیر، تندیس جشنواره و ده میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.

شرکت در این جشنواره برای همه علاقمندان (مرد و زن) آزاد است و  هر عکاس می‌تواند حداکثر 10 تک عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

دبیرخانه جشنواره  از شرکت‌کنندگان تقاضا کرده است آثار دیجیتال یا اسکن شده را با فرمت Tif یا Jpg و با رزولوشن 300dpi با عرض حداقل 30 سانتیمتر و بر روی CD ارسال نمایند.  فرم تقاضای شرکت در جشنواره به طور کامل تکمیل و همراه با CD آثار ارسال گردد و  بر روی CD آثار، نام و نام خانوادگی عکاس و عنوان عکس درج شود. آثار هم می‌بایست کاملاً مستند بوده و از هرگونه دست‌کاری یا حک و اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش می سازد اجتناب شده باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌های مناطق 22گانه شهرداری تهران، خانه‌های تسنیم و دبیرخانه مرکزی به نشانی خیابان شهید سپهبد قرنی، بالاتر از میدان فردوسی، کوچه کامل، نبش بن‌بست گل، پلاک 2، واحد 1، 10 آذر 1393 است و نمایشگاه آثار برگزیده از 8 تا 15 دی ماه 1393 در محل برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

صندوق پستی دبیرخانه جشنواره 8813-15875 و شماره تماس دبیرخانه جشنواره 9-88346628 است و اطلاعات تکمیلی بر روی سایت اداره‌کل امور بانوان به نشانی www.banovan.tehran.ir قرار دارد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب