امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8083 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خبر داد:

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «مد و پوشش اسلامی ایرانی» تا 20 آذرماه

خبرایران: مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره «مد و پوشش اسلامی ایرانی» تا 20 آذرماه سالجاری خبر داد.
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «مد و پوشش اسلامی ایرانی» تا 20 آذرماه
به گزارش خبرایران، نرگس معدنی‌پور در خصوص بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تسنیم گفت: با توجه به استقبال و درخواست هنرمندان متقاضی شرکت در بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تسنیم که شامل جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی، جشنواره بهترین‌ها از دورریختنی‌ها و مسابقه عکس زن، شهر و فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی می‌شود که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره‌ها تا روز پنج‌شنبه 20 آذرماه تمدید شد.
وی در خصوص برگزاری نخستین دوره جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی ادامه داد: اداره‌ کل امور بانوان شهرداری تهران با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در جهت الگوسازی پوشش مناسب اجتماعی بانوان شهر تهران، طراحی پوشش اجتماعی (مانتو، فرم اداری و چادر) و طراحی پارچه بخش‌های رقابتی این جشنواره خواهند بود.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه در بخش طراحی پوشش که مانتو، فرم اداری و چادر را شامل می‌شود، افزود: نفرات اول تا سوم به ترتیب لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 30 ، 20 و 10 میلیون ریال دریافت خواهند کرد و نفرات چهارم و پنجم لوح تقدیر و مبلغ 5 و 3 میلیون ریال دریافت می‌کنند. سه نفر اول بخش طراحی پارچه هم به ترتیب لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 30، 20 و 10 میلیون ریال دریافت خواهند کرد و نفرات چهارم و پنجم لوح تقدیر و مبلغ 5 و 3 میلیون ریال دریافت می‌کنند. شرکت در این جشنواره برای همه علاقمندان آزاد است و هر هنرمند طراح می‌تواند همزمان در دو بخش مسابقه (طراحی پوشش و طراحی پارچه) شرکت کرده و در هر بخش حداکثر 5 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.
معدنی‌پور خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی «اندیشیدن برای بهتر پوشیدن» برای تمام مقاطع سنی به‌ویژه نوجوانان و جوانان با پاسخ به سوالاتی از قبیل چی، کجا، چه زمانی، چه رنگی و... بپوشیم، برگزاری نشست‌های تخصصی طراحی پوشش اجتماعی، برپایی کارگاه‌های آموزشی تزیین لباس، دوخت‌های سنتی، انواع رودوزی‌ها، تکه‌دوزی‌ها و روانشناسی رنگ، برگزاری نمایشگاه فرم‌های اداری مشاغل شهرداری تهران و برپایی کارگاه‌های مشاوره هنری از دیگر برنامه‌‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره به شمار می‌رود.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره اهداف هفتمین جشنواره بهترین‌ها از دورریختنی‌ها عنوان کرد: ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی با تکید بر اصلاح الگوی مصرف با زبان هنر، توجه به نقش کلیدی زنان به عنوان مدیران خانه و ارتقا سطح فرهنگ مصرف در خانواده، ترویج فرهنگ خودباوری و اعتماد به نفس، پرهیز از تجمل‌گرایی، مصرف‌زدگی و اسراف و توسعه و ترویج استفاده بهینه از پسماندهای شهری و دورریزها از جمله این موضوعات است.
وی با اشاره به این مطلب که طراحی و ساخت حجم، نقاشی، تکه‌های چسباندنی، عروسک‌های پارچه‌ای، چل‌تكه و... از دورریختنی‌ها هم قالب‌های آثار ارایه شده به این جشنواره هستند، ادامه داد: این جشنواره در چهار بخش کارگاه‌های آموزشی، مسابقه، کارگاه تخصصی (workshop) و نمایشگاه‌ها با دو گرایش حرفه‌ای و تجربی برگزار می‌شود.
معدنی پور خاطرنشان کرد: شهروندان علاقه‌مند پس از فراگیری آموزش‌های لازم در کارگاه‌های آموزشی، آثار هنری خود را به منظور شرکت در مسابقه و نمایشگاه به دبیرخانه‌های مستقر در مناطق 22 گانه، ادارات امور بانوان مناطق و خانه‌های تسنیم (مستقر در سراهای محله) جشنواره بهترین‌ها از دورریختنی‌ها تحویل دهند. کارگاه تخصصی (workshop) بهترین‌ها از دورریختنی‌ها، نیز طی روزهای برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که شهروندان علاقه‌مند محلات نیز می‌توانند همچون هنرجویان کارگاه‌های آموزشی در محلات مناطق 22 گانه، آثار هنری خود را برای شرکت در بخش تجربی مسابقه به دبیرخانه‌های واقع در خانه‌های تسنیم (مستقر در سراهای محله) یا دبیرخانه‌های مستقر در ادارات امور بانوان تحویل دهند، افزود: البته هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی که هنر بازیافت را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند یا به این گرایش هنری علاقه دارند، می‌توانند آثار هنری خود را برای شرکت در بخش حرفه‌ای مسابقه به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارایه کنند.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران تصریح کرد: آثار برگزیده مناطق 22 گانه شهرداری تهران (آثار کارگاه‌های آموزشی محلات و آثار شهروندان ساکن در محلات) در نمایشگاههای منطقه‌ای و آثار برگزیده نمایشگاه‌های منطقه‌ای (بخش تجربی) به همراه آثار منتخب بخش حرفه‌ای در نمایشگاه متمرکز پایانی به نمایش در خواهد آمد. به آثار برگزیده بخش تجربی در هر یک از مناطق 22 گانه شهرداری تهران هم جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. سه اثر برگزیده بخش حرفه‌ای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه ارزنده نقدی دریافت خواهند کرد. به آثار برتر بخش تجربی و آثار مربیان و مسئولین خانه‌های تسنیم شرکت‌کننده در بخش مسابقه هم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه ارزنده نقدی اهدا خواهد شد.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: نفر اول این جشنواره، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و بیست میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و پانزده میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم نیز لوح تقدیر، تندیس جشنواره و ده میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهد کرد. شرکت در این جشنواره برای همه علاقمندان (مرد و زن) آزاد است و هر عکاس می‌تواند حداکثر 10 تک عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.
معدنی پور با بیان اینکه این نمایشگاه از 8 تا 15 دی ماه 1393 در محل برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد، گفت: شهروندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه‌های مناطق 22گانه شهرداری تهران، خانه‌های تسنیم و دبیرخانه مرکزی به نشانی خیابان شهید سپهبد قرنی، بالاتر از میدان فردوسی، کوچه کامل، نبش بن‌بست گل، پلاک 2، واحد 1 ارسال کنند. صندوق پستی دبیرخانه جشنواره 8813-15875 و شماره تماس دبیرخانه جشنواره 9-88346628 است و اطلاعات تکمیلی بر روی سایت اداره‌کل امور بانوان به نشانی banovan.tehran.ir قرار دارد.
 
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب