امروز: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8080 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خبر داد؛

آغاز جشنواره مد و پوشش ایرانی اسلامی از فردا/ برگزاری هفتمین دوره جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها در سال جاری

خبرایران :نرگس معدنی‌پورمدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از افتتاح سومین «جشنواره تسنیم» در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو در ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه نهم دی ماه خبر داد.
آغاز جشنواره مد و پوشش ایرانی اسلامی از فردا/ برگزاری هفتمین دوره جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها در سال جاری

به گزارش خبرایران، نرگس معدنی‌پورمدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اظهارداشت: آثار برگزیده جشنواره «مد و پوشش اسلامی- ایرانی»، جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها، مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی- ایرانی و برترین‌های بخش ابتکارات جامعه‌محور در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

معدنی‌پوردرباره برگزاری نخستین دوره جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی توضیح داد: اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جهت الگوسازی پوشش مناسب اجتماعی بانوان شهر تهران، فراخوان نخستین دوره جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی را در قالب بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تسنیم منتشر کرد. طراحی پوشش اجتماعی (مانتو، فرم اداری و چادر) و طراحی پارچه، بخش‌های رقابتی این جشنواره هستند که مانتوها و طراحی پارچه‌های راه ‌یافته به مرحله نهایی در این جشنواره به نمایش در آمده‌اند.

معدنی‌پور ادامه داد: در بخش فروش هم واحدهای تولیدی که محصولات آنها با معیارهای اسلامی ایرانی مطابقت دارد، محصولات خود را در سه بخش چادر، مانتو و سرپوش بانوان به مخاطبان عرضه می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی «اندیشیدن برای بهتر پوشیدن» برای تمام مقاطع سنی به ‌ویژه نوجوانان و جوانان با پاسخ به سوالاتی از قبیل چی، کجا، چه زمانی، چه رنگی و ... بپوشیم، برگزاری نشست‌های تخصصی، طراحی پوشش اجتماعی، برپایی کارگاه‌های آموزشی تزیین لباس، دوخت‌های سنتی، انواع رودوزی‌ها، تکه‌دوزی‌ها و روانشناسی رنگ، برگزاری نمایشگاه فرم‌های اداری مشاغل شهرداری تهران و برپایی کارگاه‌های مشاوره هنری از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره به شمار می‌رود.

 

جشنواره دور انداختنی‌های پایتخت

معدنی‌پور درباره هفتمین جشنواره «بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها» که در قالب بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تسنیم برگزار می‌شود هم گفت: اداره‌ کل امور بانوان شهرداری تهران در پی برگزاری موفقیت‌آمیز شش دوره جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها، هفتمین دوره این جشنواره را در سال جاری برگزار می‌کند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهروندان علاقه‌مند پس از فراگیری آموزش‌های لازم در کارگاه‌های آموزشی، آثار هنری خود را به منظور شرکت در مسابقه و نمایشگاه به دبیرخانه‌های مستقر در مناطق 22 گانه، ادارات امور بانوان مناطق و خانه‌های تسنیم (مستقر در سراهای محله) جشنواره بهترین‌ها از دورریختنی‌ها تحویل دادند که آثار برگزیده در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران به نمایش درمی‌آید.

وی تصریح کرد: مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی در قالب بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تسنیم هم به همت اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران برگزار شد که از میان تمام آثار ارسالی به دبیرخانه، 77 اثر برتر در نمایشگاه جشنواره تسنیم به نمایش گذاشته خواهد شد.

معدنی‌پور یادآور شد: در کنار بخش‌های برشمرده شده آثار برگزیده بخش ابتکارات جامعه‌محور نیز در نمایشگاه پایانی سومین جشنواره تسنیم به نمایش درخواهد آمد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در این رابطه هم گفت: این آثار در پنج محور توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، نهاد خانواده، یکدلی و ایثار و مشارکت‌های اجتماعی طبقه‌بندی شده‌اند.

معدنی‌پور در پایان گفت: نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره «مد و پوشش اسلامی ایرانی» در کنار نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره «بهترین‌ها از دورریختنی‌ها»، نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی و بخش ابتکارات جامعه ‌محور از 9 تا 15 دی ماه 1393 در محل برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب