امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8078 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

8 سند همکاری بین ایران و تونس امضاء شد

خبرایران: در اختتامیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس 8 سند همکاری در زمینه اقتصادی ، گمرکی، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، بورس، گردشگری، تراکتورسازی، بانک و مالی، آب و برق امضاء شد.
8 سند همکاری بین ایران و تونس امضاء شد
به گزارش خبرایران از شاتا، در این مراسم مهندس نعمت‌زاده طی سخنانی با اشاره به تشابهات فراوان بین ملت ایران و تونس در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی اظهار داشت: وظیفه حکومت‌ها و مسئولین اجرایی در دو کشور است که زمینه همکاری را هموار کنند به گونه‌ای که بخش خصوصی دو کشور به راحتی با هم مبادلات تجاری داشته باشند.
وی گفت: تصمیماتی که در این اجلاس گرفته شده و امروز بخشی از آن به امضا رسید حاکی از تلاشی است که بخش خصوصی و دولتی در جهت رونق فعالیت‌های اقتصادی انجام دادند.
وی اظهار داشت: چندین یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف نهایی گردید از جمله یادداشت تفاهم همکاری‌های اقتصادی و فنی، همکاری‌های گمرکی، صنایع دستی، تأسیس صندوق مشترک سرمایه‌گذاری، احداث نیروگاه‌های تولید برق در کشور تونس و.... که امروز به امضا رسید.
وی اظهار امیدواری کرد: این اجلاس نقطه عطفی برای حرکت به سمت توسعه اقتصادی دو کشور باشد.
وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس نیز به نمایندگی از طرف هیات تونسی از مهمانوازی همتایان ایرانی تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود در زمینه اقتصادی، تجاری، فناوری، برق و فرهنگ این دوره نقطه عطفی بر مناسبات فی‌مابین باشد.
 وی گفت: شورای بازرگانان دو کشور نقش برجسته‌ای در تحکیم همکاری‌های ایران و تونس دارند.
گفتنی است هیات تونسی در مدت سه روز اقامت در ایران دیدارهای جداگانه با معاون اول رییس جمهور، وزیر امور خارجه داشتند و از کارخانه ایران خودرو، شرکت سهامی فرش و سازمان زمین‌شناسی بازدید به عمل آوردند.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب