امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8068 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در چهارمین جلسه انجمن موسیقی استان تهران؛

آیین نامه دفاتر انجمن موسیقی در شهرستان های استان تهران تدوین و ابلاغ شد.

خبرایران : چهارمین جلسه هیئت مدیره انجمن موسیقی استان تهران به بررسی و ابلاغ آیین نامه دفاتر انجمن در شهرستان ها اختصاص یافت.
آیین نامه دفاتر انجمن موسیقی در شهرستان های استان تهران تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران چهارمین جلسه انجمن موسیقی استان تهران با حضور محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران و سایر اعضای هیئت مدیره در دفتر معاونت هنری سینمایی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه محمد حسین اسماعیلی با اشاره به تشکیل دفاتر انجمن در شهرستان های تابعه استان تهران گفت: این حرکت باعث ایجاد موج جدیدی در زمینه فعالیت های موسیقی و انسجام و پویایی هنرمندان رشته موسیقی در استان تهران شده است. وی ادامه داد: با تدوین آیین نامه دفاتر انجمن، نحوه فعالیت ، حیطه اختیارات و وظایف و مسئولیت های این دفاتر و نحوه تعاملات آن ها با ارگان ها  و نهادهای فرهنگی و هنری مشخص می گردد. اسماعیلی افزود: امیدواریم که با فعالیت شایسته انجمن موسیقی شاهد ارتقاء جایگاه موسیقی و گسترش فرهنگ موسیقیِ ارزشمند در سطح استان تهران باشیم.

در ادامه جلسه دکتر ایرج نعیمایی رئیس انجمن موسیقی استان تهران در خصوص تبیین جایگاه موسیقی و نقش دفاتر انجمن موسیقی در این راستا گفت: بایستی به سمتی پیش برویم که موسیقیِ درست را در جامعه به شایستگی بشناسانیم تا زمینه برای فعالیت موسیقیِ زیرزمینی خود بخود از بین برود و این امر، مهمترین وظیفه و نقش انجمن موسیقی است. در ادامه آقایان تقی ضرابی و هوشنگ ظریف نیز نظرات خود را در این رابطه بیان کردند که عبارت است از: ساماندهی موسیقی شهرستان ها و تأکید بر فعالیت موسیقی براساس حفظ اصالت ها - اهمیت روش تدریس - توجه ویژه به ردیف موسیقی ایرانی که الفبای موسیقی ماست بالاخص ردیف موسی خان که یکی از بهترین وکاملترین ردیف ها است – تأکید بر این که ردیف جزء مبانی و بسیار مهم است و در ساخت آهنگ ها و موسیقی های تلفیقی باید به آن توجه کرد- ویژگی های موسیقی پاپ و استقبال مردم از آن و لزوم ساماندهی آن - طرح فعالیت موسیقی پاپ براساس تم های محلی مثل تم گیلگی ، جنوب و... - توجه به ساختن ذائقه موسیقی مردم یا به نوعی ایجاد موسیقی ذائقه آفرین .

همچنین درباره معرفی مدیر اجرایی انجمن ، برگزاری همایش شب های موسیقی استان تهران و  برگزاری دومین  نشست مسئولان دفاتر انجمن موسیقی استان تهران بحث و تبادل نظر شد.

در پایان جلسه نیز آئین نامه داخلی انجمن موسیقی استان تهران برای ابلاغ به دفاتر نمایندگی انجمن موسیقی در شهرستان ها  بررسی و تصویب گردید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب