امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8063 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مراسم معارفه سرپرست جدیددانشگاه علمی کاربردی/1؛

اخباری: اساس و سرلوحه کار من فرمایشات رهبری است/ از همه جناح‌ها بهره می‌بر/ باید در دانشگاه از مخاطبات فرهنگی جلوگیری کرد

خبرایران: محمد اخباری سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: اساس و سرلوحه کار من فرمایشات رهبری است که به عنوان دیده‌بان هوشمند همواره ما را رهنمود می‌سازند و از دیگر اقدامات من در این دانشگاه الگوگیری از فرمایشات رئیس‌جمهور محبوب است.
اخباری: اساس و سرلوحه کار من فرمایشات رهبری است/ از همه جناح‌ها بهره می‌بر/ باید در دانشگاه از مخاطبات فرهنگی جلوگیری کرد

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بعدازظهر امروز با حضور «سید ضیاء هاشمی» معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، «دکتر جواد هروی» نماینده مردم شریف قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی،  «مهدی دواتگری» نمایندگان مجلس شورای اسلامی، «محمد اخباری» سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی،« مسعود شفیعی» سرپرست سابق این دانشگاه، «محمدعلی سرلک» سرپرست دانشگاه پیام نور، «دکترعبدالرسول پورعباس» رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی ،جمعی از روسای مراکز و اعضای هیات علمی دانشگاه علمی کاربردی و اصحاب رسانه در این دانشگاه برگزار  و دراین مراسم «محمد اخباری» سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی  اظهارداشت: به فرموده امام علی(ع) پست‌ها و مناصب امانت‌هایی هستند که باید امانت‌دار ساعی و خوبی برای آنها باشیم و در نظام مقدس اسلامی مسئولیت‌ها فرصتی برای خدمت‌گذاری به ملتی است که برای قدمت این کشور خون و جان دادند و همچنان برای عزت آن تلاش می‌کنند  و من ز روسای قبلی این دانشگاه و مدیران و کارکنان آن تشکر می کنم . چرت که همه این عزیزان برای به ثمر نشستن اهداف این دانشگاه زحمت کشیدند و در حال حاضر که بنده این مسئولیت را بر عهده می‌گیرم از زحمات و تجربه‌های آنها به عنوان ذخیره‌ای گرانبها بهره خواهم برد.

سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به سیاست وزارت علوم مبنی بر اینکه دانشگاه‌های ما باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین حرکت کنند، گفت: باید کمک کنیم تا دانشگاه‌ها به سمت دانشگاهی که بتوانند علم را تجاری‌سازی کند حرکت کرده و اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور پیاده کند و اقتصاد مقاومتی را بر صحنه‌های اجرایی کشانده و از حالت شعار خارج سازد , به همین دلیل اساس و سرلوحه کار من فرمایشات رهبری است که به عنوان دیده‌بان هوشمند همواره ما را رهنمود می‌سازند و از دیگر اقدامات من در این دانشگاه الگوگیری از فرمایشات رئیس‌جمهور محبوب است که هدف دولت تدبیر و امید را تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند مورد نیاز جامعه دانستند و ما به دنبال اجرایی‌ کردن فرمایشات و اهداف ایشان در دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید در دانشگاه از مخاطبات فرهنگی جلوگیری کرد و آن را به سمت کارآفرینی همراه با فرهنگ پیش ببریم، ادامه داد: امروز تولید علم و دانش به بازار کار و نوآوری به وجود آمده توجه داشته و اگر رشته‌هایی که مطابق با نوآوری نیستند تغییر ندهیم قطعا از قافله کارآمدی عقب می‌مانیم. لذا باید به دنبال بازمهندسی ارتباط صنعت با دانشگاه باشیم.

سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی کشف استعدادهای داخلی را از اولویت‌های مهم خود در این زمینه دانست و گفت: باید بتوانیم همه مدیران مورد نیاز خود را از دل این مجموعه ایجاد کنیم. آقای فرهادی وزیر علوم بنده را از دل دانشگاه جامع علمی کاربردی انتخاب کردند که جا دارد از طرف جامعه دانشگاه جامع علمی کاربردی از اعتماد ایشان به این مجموعه تشکر کرد.

اخباری با بیان اینکه باید از سوءظن به گذشته پرهیز کرد و از گذشته بهره گرفت، گفت: نگاه من به حال و آینده است و رویکرد بنده اعتدال است. من غیرخطی و غیرجناحی کار می‌کنم و از همه جناح‌ها و گروه‌هایی که منویات رهبری، رئیس جمهور و وزیر علوم را مورد توجه قرار می‌دهند بهره خواهم برد. به همین دلیل به موضوعات جناحی نگاه نمی‌کنم , باید درباره مراکز استانی خود تجدیدنظر کنیم و در آمایش سرزمینی دانشگاه جامع علمی کاربردی تجدیدنظر کرد.

سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی فعال‌ کردن دفتر بین‌المللی و علمی این دانشگاه را از دیگر برنامه‌های خود در دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و گفت: باید بتوانیم حرف اول را در منطقه و جهان بزنیم و از ظرفیت بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی بهره می‌برم و در این مسیر به ضابطه‌مند کردن دانشگاه و چابک‌سازی آن به عنوان سیاست‌های مهم توجه خواهم کرد و معتقدم توسعه دانشگاه باید متوازن و هدفمند باشد.

وی توجه به مسائل معیشتی کارکنان را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: اگر به کارکنان خود توجه نکنیم نمی‌توانیم از وجود آنها بهره لازم را ببریم، لذا تلاش می‌کنیم در راستای سند 1404 کشور به مسائل علمی و پژوهشی کشور و ارتقای جایگاه این دانشگاه نگاه کنیم و حتی به افق‌های بالاتر در این زمینه دست یابیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب