امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8043 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پسر جوان ١٤ثانیه بعد از آویخته‌شدن از طناب‌دار قصاص بخشیده شد

پسری جوان که به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بود، ١٤ثانیه بعد از آویخته‌شدن از طناب‌دار در حالی‌که میان زمین و آسمان معلق بود، با بخشش والدین مقتول بار دیگر به زندگی بازگشت.
پسر جوان ١٤ثانیه بعد از آویخته‌شدن از طناب‌دار قصاص بخشیده شد

سیدمجتبی علوی، بخش‌دار جره و بالاده که همراه فرماندار، دادستان، امام‌جمعه و تعداد دیگری از مسوولان روز اجرای حکم تلاش‌ زیادی برای جلب رضایت اولیای‌دم انجام داد، در این‌باره گفت: «ماجرای این قتل به آبان سال٨٧ بازمی‌گردد. دوجوان که با هم دوست بودند به اشتباه و بدون اینکه اختلاف قبلی داشته باشند، با هم درگیر ‌‌شدند و قاتل با چاقو امید حبیبی ٢٢ساله را مجروح کرد که باعث مرگ او شد. ما تلاش‌های رسمی و غیررسمی زیادی انجام دادیم تا با جلب رضایت اولیای‌دم مانع اجرای حکم قصاص شویم. شوراها، بخشداری، بزرگان روستا، اعضای فرمانداری، امام‌جمعه و مسوولان قضایی و حتی افرادی که سمت قانونی نداشتند، جلسات متعددی با دوطایفه و بزرگان دوفامیل برگزار کردند و از آنها خواسته شد به خاطر اینکه از اهالی یک‌روستا و خویشاوند هستند، قاتل را ببخشند اما سرانجام مادر مقتول رضایت نداد و قرار شد حکم را اجرا کنند.»

علوی ادامه داد: «با وجود بی‌نتیجه‌بودن تلاش‌های قبلی، روز اجرای حکم باز هم اصرار کردیم و مادر مقتول در همان لحظه که حکم اجرا شد، رضایت داد و قاتل را بخشید البته قاتل ١٤ثانیه بالای‌دار بود و به‌محض اینکه این مادر گفت قاتل را به‌خاطر اربعین و امام‌حسین(ع) بخشیدم، حکم قصاص متوقف شد. سربازانی که آنجا بودند بلافاصله طناب را بریدند و به محکوم تنفس‌مصنوعی داده شد و از مرگ نجات پیدا کرد و تا جایی که می‌دانم خوشبختانه دچار عارضه‌‌ای نشده و حالش خوب است و ممکن است به‌زودی آزاد شود.»

در همین حال «صبرگل صبوری» مادر ٥٦ساله مقتول گفت: «الان که قاتل را بخشیده‌ام، حال خوبی دارم و فکر می‌کنم اگر او را قصاص می‌کردم، حالم اینقدر خوب نبود.»

این زن که خودش در لحظه اجرای حکم چهارپایه را از زیر پای قاتل فرزندش کشید، ادامه داد: «بعد از اینکه زیر پای قاتل امید را خالی کردم، خدا دلم را ساخت و به یاد روح عزیزم افتادم. پسران و برادرم قبلا از من خواسته بودند قاتل را ببخشم اما من راضی به بخشش نبودم، پس از اجرای حکم، آنها دوباره خواسته‌شان را بیان کردند و گفتند قاتل را به خاطر خدا ببخشم آن موقع بود که چاره‌ای ندیدم و او را بخشیدم. هر‌کاری که کردم به خاطر خدا و امام‌حسین(ع) بود.»

این جوان که اکنون در زندان به‌سر می‌برد، شش‌سال قبل جوانی از اهالی بخش جره و بالاده کازرون استان فارس را به قتل رسانده بود.
متهم به قتل بعد از آنکه از چوبه‌دار نجات یافت به زندان بازگردانده شد و اکنون در انتظار است تا پرونده‌اش به‌لحاظ جنبه عمومی جرم رسیدگی شود.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب