امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7992 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ؛

تقریب از فرائض اسلام است/ حفظ انسجام امت رسول ا... یک وظیفه است

خبرایران: آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه حفظ وحدت یک وظیفه است ،گفت : تقریب از فرائض اسلام است. حفظ انسجام امت رسول ا... یک وظیفه است و با توجه به آیات و روایات از اهم وظایف است.
تقریب از فرائض اسلام است/ حفظ انسجام امت رسول ا... یک وظیفه است

 به گزارش خبرایران،  جلسه هم اندیشی مبلغان تقریبی با حضور آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب و  برگزار شد. طی این جلسه که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی و به منظور هم اندیشی مبلغان تقریبی برگزار شد آیت الله اراکی ضمن توصیه هایی محورهای اساسی تبلیغ در استان های سنی نشین را تبیین نمود.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه حفظ وحدت یک وظیفه است افزود : تقریب از فرائض اسلام است. حفظ انسجام امت رسول ا... یک وظیفه است و با توجه به آیات و روایات از اهم وظایف است. دبیرکل مجمع جهانی تقریب تاکید کرد: این تکلیف شرعی است که با توجه به آیه واعتصموا.... و آیات دیگر قرآن که تأکید فراوان بر وجوب حفظ وحدت و حرمت تفرقه دارد مسلمانان اتحاد خود را حفظ کنند.

آیت الله اراکی با اشاره به معنای تقریب افزود : معنی تقریب بیان اشتراکات است نه اینکه سنی شیعه شود و یا بالعکس . حفظ امت اسلامی و اصلاح امت اسلامی نیز از سفارشات مکرر اسلام است. وی تاکید کرد :باید ارتباطات حوزه های ما با حوزه های اهل سنت تقویت شود تا بتوان به اختلافات موجود در فضایی کاملا علمی پاسخ داد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت : موارد اختلافی بین مذاهب اسلامی باید با آرامش و درفضاهای علمی بررسی شود تا به انسجام هر چه بیشتر امت اسلامی بیانجامد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب