امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7883 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مهندس مجید نوربخش خبرداد؛

تندیس مشاهیر در فضای شهری شمال تهران نصب می شود

خبر ایران: در راستای ارتقاء هویت محله ای و آشنایی نسل جوانان با نامداران عرصه ی علم، ادب و فرهنگ کشورمان ، تندیس مشاهیر در سطح محلات شمال تهران نصب می شود.
تندیس مشاهیر در فضای شهری شمال تهران نصب می شود

به گزارش خبرایران ، مهندس مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق تصریح کرد : در فضاهای شهری آثار هنری- حجمی کمتر دیده می شود که سعی شده با  ساخت مجسمه از مشاهیر هنر و ادب و نصب آنها در فضای شهری ضمن ایجاد زیبایی و تلطیف شهر، نام و اقدام این چهره ها ماندگار  شود .

وی نصب تندیس جلال آل احمد را از اقدامات در حال اجرا دانست و گفت: این تندیس هنری از جنس برنز ساخته شده است و به زودی در محله حکمت نصب می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: همزمان با  روز پزشك نیز تنديس ابوعلي سینا دانشمند بزرگ ايرانی  نیز که از  جنس برنز ساخته شده بود بر روي پايه سنگي در محله حصار بوعلي نصب شد.

معاون شهردار منطقه یک گفت: در حال حاضر به منظور زیبا سازی، تلطیف و ایجاد فضاهای شهری متنوع، بیش از 30 تندیس هنری در بزرگراه ها، معابر و بوستان های شمال تهران نصب شده است. 

نوربخش نصب تندیس کوهنورد، امیر کبیر، فردوسی و پروفسور حسابی را از جمله تندیس های مشاهیر نصب شده از سال 87 تا کنون در منطقه دانست.

وی اجرای شعائر اسلامی ،نقاشی های دیواری، حجم، نقش برجسته  و...  را از دیگر طرح های اجرایی دانست و گفت: این اقدامات بیشتر در بوستان ها، معابر و میادین اصلی و... نصب شده است .

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک به حجم های چوبی اشاره کرد و گفت: طرح آدمک در قیطریه، حیوانات و چند طرح دیگر از جمله اقداماتی است  که با توجه به محیط جغرافیایی منطقه با استفاده از تنه خشک درختان در معابر نصب شده است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب