امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7872 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور؛

نتیجه پزشک قانونی در خصوص فوت ۳ نفر از معلولان طی ۲۱ روز آینده اعلام می‌شود

خبرایران: رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه فوت ۳ نفر از معلولان در یکی از آسایشگاه‌های پاکدشت، گفت: طی ۲۱ روز آینده دلیل و یا دلایل فوت ۳ نفر از معلولان ذهنی توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.
نتیجه پزشک قانونی در خصوص فوت ۳ نفر از معلولان طی ۲۱ روز آینده اعلام می‌شود
به گزارش خبر ایران، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص جزئیات حادثه آسایشگاه (پدربزرگ) واقع در شهرستان پاکدشت اظهار داشت: روز یکشنبه گزارشی مبنی بر مسمومیت غذایی در مرکز نگهداری (پدربزرگ) به اطلاع سازمان بهزیستی کشور رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تیم تخصصی متشکل از معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و مدیرکل بهزیستی استان به مرکز نگهداری اعزام شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: پس از اعزام تیم تخصصی بررسی‌های اولیه با مشارکت سایر (ارگان‌ها، فرمانداری وزارت بهداشت و مرجع قضایی) آغاز شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: مرکز اشاره شده دارای 6 سالن بوده که یکی از سالن‌های نگهداری معلولان دچار مسمومیت غذایی شده که البته هنوز نمی‌توان میزان و نوع مسمومیت غذایی را اعلام کرد و باید منتظر نتیجه پزشکی قانونی باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه سازمان به طور جدی موضوع را پیگیری خواهد کرد، گفت:‌چنانچه قصوری در این زمینه هم باشد، با مسببان آن برخورد خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: با توجه به نتیجه اعلام دلایل فوت سه نفر از معلولان توسط پزشکی قانونی باید منتظر ماند که با توجه به گزارشات پزشکی قانونی مقرر شده است که تا 20 روز آینده نتیجه پزشکی قانونی در خصوص فوت سه نفر از معلولان اعلام شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص نحوه فعالیت مرکز نگهداری معلولان ذهنی به نام (پدربزرگ) گفت: این مرکز از مراکز خصوصی وابسته به سازمان بهزیستی بوده و خدمات خوبی را به مددجویان ارائه کرده است.

وی ادامه داد: این آایشگاه از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده است و 130 نفر از مددجویان در ساختمانی به وسعت 3 هزار متر نگهداری می‌شود ضمن این که این مرکز دارای آشپزخانه و سالن غذاخوری مجزا و جزو مراکز درجه یک محسوب می‌شود.

هاشمی بیان داشت:‌جنس حوادث در سازمان بهزیستی دلخراش و همیشه با عناصر انسانی همراه بوده که بنده لازم می‌دانم از تمامی پرسنل و مددکاران سازمان بهزیستی از تمامی هموطنان عذرخواهی کنم و امیدوارم هرچه زودتر نتیجه گزارش پزشک قانونی اعلام و هموطنان مطلع شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد:‌با توجه به آخرین جلسه برگزار شده در محل فرمانداری پاکدشت، قرار شد، طی 21 روز آینده و با توجه به مستندات جمع‌آوری شده، پزشکی قانونی و یا دلایل فوت این سه نفر معلول عزیز را اعلام کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب