امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7841 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بهزاد فراهانی درمراسم تشییع پیکرمرتضی احمدی عنوان کرد؛

خواهش می‌کنم حرمت هنرمندان را بدانید/ چقدر ما بمیریم و در سوگمان مسئولین لبخند بزنند/ متاسفم برای کشوری که هنرمندا نش با حسرت و تلخ‌کامی ما را ترک می‌کنند/ ما جامعه‌ای هستیم که تلخ‌کام زندگی می‌کنیم.

خبرایران: بهزاد فراهانی بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون گفت: مسئولین ما هرگز نمی‌پرسند این غصه‌مندی از کجاست که جامعه هنر را ترک نمی‌کند. ما جامعه‌ای هستیم که تلخ‌کام زندگی می‌کنیم.
خواهش می‌کنم حرمت هنرمندان را بدانید/  چقدر ما بمیریم و در سوگمان مسئولین لبخند بزنند/ متاسفم برای کشوری که هنرمندا نش با حسرت و تلخ‌کامی ما را ترک می‌کنند/ ما جامعه‌ای هستیم که تلخ‌کام زندگی می‌کنیم.

به گزارش خبرایران، مراسم تشییع پیکر هنرمند فقید «مرتضی احمدی» با حضور مسولین هنری ، هنرمندان و ورزشکارانی چون ، بهزاد فراهانی ، داریوش اسدزاده، سعید داخ، افشین پیروانی، ایرج نوذری ، فرزاد حسنی، علیرضا جاویدنیا، صابر ابر، مهدی فقیه، داریوش فرهنگ، مرضیه برومند، منوچهر آذری، اردشیر رستمی، اکبر رحمتی، بهرنگ بقایی، جمشید مشایخی، رضا کیانیان، شمسی فضل‌الهی، عباس محبوب، محمود بصیری ، محمد شیری، حمید استیلی، سیامک اطلسی، بهروز بقایی، گیتی معینی، فرهاد بشارتی، محمد پنجعلی و هواداران باشگاه پرسپولیس و علاقه مندان هنردر تالار وحدت تهران برگزار و دراین مراسم بهزاد فراهانی طی سخنانی اظهارداشت: من از دوستان نزدیک زنده‌یاد احمدی بودم و رابطه نزدیکی با دختر و نوه‌ی او داشتم. دلم می‌خواست در وصف این هنرمند جمله مرد طهران را بگویم. اما الان دوست‌دارم بگویم جوانمرد طهران و زندگی احمدی به ۳ بخش تقسیم می‌شد. هنر، ورزش و زندگی شخصی او که مخرج این زندگی را مردم تشکیل می‌دادند. او مرد کوچه و بازار بود و پای درد دل مردم و هم نوعان خود می‌نشست. واژه‌های آنها را دستچین کرده و تبدیل به لبخند می‌کرد و به خودشان تقدیم می‌کرد.

وی تصریح کرد: لبخند مردم عشق او بود و همیشه شادکامی را برای مردم آرزو می‌کرد. به خاطر همین موضوع هم حیطه ورزش را برای خود انتخاب کرد. زمانی‌که باشگاه شاهین برقرار بود و ژنرالها بر آن حکومت نمی‌کردند، احمدی جزو طرفدارهای این تیم به شمار می‌رفت.

فراهانی خاطرنشان کرد: احمدی معتقد بود پرسپولیس و استقلال از سرمایه‌های ورزش ما هستند که باید حفظ شوند. هیچ نانوایی نان را سر سفره مرتضی نمی‌گذاشت مگر به عشق رفاقت و دوستی با او. هم‌نشین‌های زنده‌یاد احمدی از فرزانگان هنر بودند و بزرگترین مرد پیش‌پرده‌خوانی بود و هر آن که با صدای دلنشینش حرف می‌زد، مردم را به شعف وامی‌داشت. از دختر و نوه زنده یاد احمدی نیز تشکر می‌کنم که این عزیزان آخرین پس انداز خود را خرج نگهداری از پدرشان کردند.

وی با بیان اینکه گله سیاسی دارم، تصریح کرد: متاسفم برای کشوری که احمدی‌ها با حسرت و تلخ‌کامی ما را ترک می‌کنند. در این یک ماهه اخیر هنرمندان بسیاری را بدرقه کردیم. از جمله مهدی کاشانی، مسعود تاجبخش و انوشیروان ارجمند. حالا هم نوبت مرتضی احمدی رسید. مسئولین ما هرگز نمی‌پرسند این غصه‌مندی از کجاست که جامعه هنر را ترک نمی‌کند. ما جامعه‌ای هستیم که تلخ‌کام زندگی می‌کنیم.

این بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون ادامه داد: از وزیر ارشاد گله‌مندم. چرا که حدود یکسال است دستاوردهای جامعه هنری ما در بخش بیمه دچار مشکل شده است. متاسفانه به بخش‌های زیادی چون تعاونی مسکن، بهداشت و ... هنرمندان از سوی مسئولین توجهی نمی‌شود. با این شرایط لااقل ارزش‌های هنری ما را حفظ کنید. ما هنوز باشگاه هنری نداریم. چقدر ما بمیریم و در سوگمان لبخند بزنید؟ خواهش می‌کنم حرمت هنرمندان را بدانید. در کشوری که عدالت علی(ع) سرلوحه تمامی رفتارهای ماست بیاییم و به صورت عینی اجرا کننده این عدالت باشیم.

بنا بر این گزارش، پس از تشییع پیکر زنده یاد مرتضی احمدی در محوطه باز تالار وحدت، حجت‌الاسلام دعایی بر پیکر این هنرمند فقید نماز به جا آورد و پیکر وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب