امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7806 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مرادخانی در مراسم افتتاح نمایشگاه عفاف و حجاب مطرح کرد/2؛

نباید نمایشگاه عفاف و حجاب فقط در تهران برگزار شود/ باید فرهنگسازی را در زمینه‌ پوشش و لباس داشته باشیم

خبرایران: علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد گفت: نباید نمایشگاه عفاف و حجاب فقط در تهران برگزار شود چون تمام مردم ما در تهران زندگی نمی‌کنند. این نمایشگاه‌ها باید در سراسر کشور و در تمام استان‌ها باید برگزار شود.
نباید نمایشگاه عفاف و حجاب فقط در تهران برگزار شود/ باید فرهنگسازی را در زمینه‌ پوشش و لباس داشته باشیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، طی مراسمی هفتمین نمایشگاه عفاف و حجاب صبح امروز با حضور «لاله افتخاری»، نماینده‌ مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ،«علی مرادخانی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،«حمید قبادی» دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس واصحاب رسانه در مصلای تهران افتتاح شد.

بنابراین گزارش درابتدای این مراسم«علی مرادخانی» معاون هنری وزارت ارشاد،«لاله افتخاری»، نماینده‌ مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و«حمید قبادی» دبیر کارگروه مد و لباس از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کردند و سپس«علی مرادخانی« معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  طی سخنانی اظهارداشت:   جلسه‌ امروز با وجود مقامات رسمی شد و قبادی چند پیشنهاد در این عرصه داشت که نمایشگاه را به حوزه‌های پژوهش نزدیک می‌کند. این مسئله که ما می‌خواهیم از برگزاری این نمایشگاه‌ها به چه نتیجه‌‌ای دست پیدا کنیم، مهم است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از این گونه فعالیت‌ها در زمینه‌ ترویج فرهنگ حجاب در جامعه گفت: ما باید فرهنگسازی را در زمینه‌ پوشش و لباس داشته باشیم. در هر جامعه‌ای از نوع لباس و پوشش می‌توان به طرز فکر مردم آن جامعه پی برد و این گونه فعالیت‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت قرار می‌گیرد تا بخش خصوصی بتواند در جامعه‌ای که هر روز با ارائه‌ی یک موج و گونه‌ی جدید مواجه می‌شود،‌ از هویت خود حفاظت کند.ما به عنوان متولی این کارگروه تلاش و حمایت خود را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه فقط نباید در تهران برگزار شود چون تمام مردم ما در تهران زندگی نمی‌کنند. این نمایشگاه‌ها باید در سراسر کشور و در تمام استان‌ها باید برگزار شود.

  مرادخانی با اشاره به اینکه نمایشگاه عفاف و حجاب موجب جریان سازی در زمینه‌ی پوشش می‌شود، گفت: این نمایشگاه به عنوان یک اقدام جریان ساز و استمرار در برگزاری و فعالیت در این حوزه، موجب می‌شود تلاش‌های ما به نتیجه برسد و ما مخاطبان زیادی در کشورهای مجاور و کشورهای اسلامی داریم و شاید ما هم مخاطب برخی از آن‌ها باشیم. مد و لباس ایرانی با مفاهیم و معانی پذیرفته شده باید عرضه شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: در تجارت جاده ابریشم همیشه لباس ایرانی به عنوان کالا رد و بدل و در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته است. با ایجاد یک همگرایی در حوزه‌ی کشورهای اسلامی می‌توانیم به نقاط مشترک که بین این کشورها وجود دارد، تکیه کنیم و به نتایج مطلوب برسیم. مابه ازای اقتصادی این نمایشگاه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر به این موضوع توجه نشود، مسلما اتفاقات دیگری خواهد افتاد و توجه ما به این نکته که چگونه عمل کنیم تا این موضوع در آن رعایت شود، بسیار مهم است. امیدوارم در نشست‌هایی که انجام می‌شود، این موضوع به عنوان یک جریان ترویج یابد.

وی با اشاره به اینکه برای مد و لباس باید محل استقرار در نظر گرفته شود، گفت: طراحان برای ارائه مد‌ها و طرح‌های جدید باید مکان داشته باشند.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب