امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7799 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی‌اصغر فانی اعلام کرد؛

امروز در 401 منطقه آموزشی، 401 پژوهشسرا داریم/ تا پایان دولت یازدهم ۷۵۲ پژوهش‌سرا خواهیم داشت

خبرایران: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۰۱ پژوهشسرا در کشور داریم، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت یازدهم تعداد پژوهش‌سراها را به ۷۵۲ عدد برسانیم.
امروز در 401 منطقه آموزشی، 401 پژوهشسرا داریم/ تا پایان دولت یازدهم ۷۵۲ پژوهش‌سرا خواهیم داشت

به گزارش خبر ایران، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، در اختتامیه شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، با بیان اینکه گام نخست در حل مسئله شناخت مسئله است، اظهار داشت: دانش‌آموز برای اینکه بتواند مسائل اطراف و پیرامون خودش را حل کند باید مسئله را خوب بشناسد، به همین دلیل در آموزش و پرورش به دنبال دانش‌آموز پرسشگر هستیم که به راحتی از کنار پدیده‌های پیرامونی نگذرد.

وی با بیان اینکه چند سالی است که در دوره ابتدایی جشنواره جابربن حیان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در تابستان امسال شاهد نوآوری‌ها، خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها در دوره ابتدایی بودیم و امروز در بخش دانش‌آموزان جشنواره خوارزمی آنها در پژوهش‌سراها، هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها نوآوری‌های خوبی داشتند.

فانی افزود: در نخستین سالی که دانش‌آموزان در جشنواره خوارزمی که سال 1368 بود حضور داشتند، 14 طرح ارائه شد، اما امسال در شانزدهمین دوره بیش از 20 هزار و 500 طرح از بین دانش‌آموزان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نقش مؤثری در تقویت روحیه پژوهشگری داشتند و امروز در 401 منطقه آموزشی، 401 پژوهشسرا داریم و تا پایان دولت یازدهم هر منطقه آموزشی یک پژوهشسرا که 752 منطقه آموزشی است، خواهند داشت.

وی با بیان اینکه هر چه آموزش و پرورش در تقویت این موضوع تلاش کند خروجی‌های آن، فارغ‌التحصیلان پژوهشگر و پرسشگر می‌شود، تصریح کرد: یقیناً دانشگاه‌ها از وجود دانشجویان و توانمندی‌های دانش‌‌آموزان پژوهنده برخورداری بیشتری خواهند داشت.

فانی گفت: استراتژی آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارتقای کیفی آموزشی و پرورشی است و جشنواره جوان خوارزمی یک عامل برای تقویت ارتقای کیفیت خواهد بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب