امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7581 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر اعلام کرد ؛

هلال‌احمر در بحث آموزش همسران زندانیان و معتادان فعال است/ تمام ایرانیان خارج از کشور می‌توانند به عضویت هلال‌احمر دربیایند/: تعداد اعضای داوطلب هلال‌احمر 700 هزار نفر است

خبرایران: فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت: تعداد اعضای داوطلب هلال‌احمر 700 هزار نفر است و از ابتدای امسال تاکنون 12 هزار کارت عضو فعال داوطلب صادر شده است و امیدوارم که تعداد این کارت‌ها تا پایان امسال به 20 هزار کارت برسد، گفت: توجه داشته باشیم که کارت‌ها تنها برای اعضای فعال صادر می‌شود.
هلال‌احمر در بحث آموزش همسران زندانیان و معتادان فعال است/ تمام ایرانیان خارج از کشور می‌توانند به عضویت هلال‌احمر دربیایند/: تعداد اعضای داوطلب هلال‌احمر 700 هزار نفر است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «فرحناز رافع» رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری فرحناز رافع اظهارداشت: تعداد اعضای داوطلب هلال‌احمر 700 هزار نفر است و از ابتدای امسال تاکنون 12 هزار کارت عضو فعال داوطلب صادر شده است و امیدوارم که تعداد این کارت‌ها تا پایان امسال به 20 هزار کارت برسد، گفت: توجه داشته باشیم که کارت‌ها تنها برای اعضای فعال صادر می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر به اجرای طرح نیابت از سوی داوطبان این سازمان اشاره کرد و گفت: هم اکنون طرح نیابت با شناسایی سالمندان از سوی مددکاران و خدمت‌رسانی به آنها در جریان است و در سال آینده حمایت‌های روحی و روانی از بیماران (در مرحله اول بیماران سرطانی) و دادن امید به زندگی به آنها از سوی داوطلبان هلال‌احمر اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به انتقادات مسئولان اداره مبارزه با ایدز گفت: برخلاف آنچه که آنها می‌گویند هلال‌احمر در بحث آموزش همسران زندانیان و معتادان فعال است و حتی در سفرنامه سلامت امید هم در هر شهرستان یک چادر مخصوص آموزش‌های پیشگیری از HIV دایر شده است.

رافع در مورد خدمات ارائه شده در سفرنامه سلامت امید گفت: در این سفرنامه‌ها که در 4 استان و 16 شهرستان اجرا شد 34 هزار و  400 نفر از هموطنان حضور فعال داشتند.از این تعداد 19 هزار و 161 نفر خدمات مرتبط با سلامت دریافت کردند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر به تشکیل پرونده سلامت برای این 19 هزار نفر اشاره کرد و گفت: تمام اطلاعات مرتبط سلامت این افراد در پرونده‌شان و بانک اطلاعاتی بیماران ثبت می‌شود و به زودی به صورت یک کتابچه ارائه می‌شود.

وی به حضور خیران و پزشکان داوطلب در طرح سفرنامه سلامت امید اشاره کرد و گفت: تمام خانم‌های باردار یکی از روستاها دچار فقر غذایی بودند که یکی از خیرین  پذیرفت که تا زمان وضع حمل سبد غذایی این زنان را تهیه کند. همچنین یکی از پزشکان عمومی ما تنها در یک روز در یکی از شهرستان‌های محروم اصفهان 18 عمل ختنه را انجام داد که در نوع خود جالب توجه است.

رافع به تهیه طولانی‌ترین بوم نقاشی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: این بوم نقاشی با ثبت نقاشی‌های مرتبط با آرزوهای دانش‌آموزان در ایلام تکمیل شده و به زودی در گینتس ثبت می‌شود.امسال در حالی که برنامه جمعیت هلال‌احمر احداث خانه‌های داوطلب نبوده است اما تاکنون 260 خانه داوطلب احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر تأکید کرد: برای اجرای سفرنامه سلامت و امید هلال‌احمر هیچ هزینه‌ای جز اهدای وسایل امدادی و برپایی چادرهای سلامت و داوطلبان انجام نداده و خیرین و استانداری‌ها هزینه‌ها را تقبل کرده‌اند.

رافع در مورد عضوگیری از ایرانیان خارج از کشور گفت: در این عضوگیری هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و تمام ایرانیان خارج از کشور می‌توانند از طریق سایت و شبکه اجتماعی ما به عضویت هلال‌احمر دربیایند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب