امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7579 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس اتحادیه صحافان تهران خبرداد؛

مشکل اصلی ما در زمینه تبلیغات است / تنها ۱۳۰ شرکت به ایران می‌آیند / برخی شرکت‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و ماشین‌آلات حضورندارند

خبرایران : جلیل غفاری رهبر رئیس اتحادیه صحافان تهران گفت: همه شرکت‌های خارجی نتواستند در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و ماشین‌آلات شرکت کنند. تنها ۱۳۰ شرکت به ایران می‌آیند که ۹ ۳۰ شرکت از چین، ۳۰ شرکت از ترکیه و باقی از کشورهای دیگر هستند.
مشکل اصلی ما در زمینه تبلیغات است / تنها ۱۳۰ شرکت به ایران می‌آیند / برخی شرکت‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و ماشین‌آلات حضورندارند

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته، امروز با حضور «احمد ابوالحسنی» رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران، «بهمن پورمند» رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران ،« جلیل غفاری رهبر» رئیس اتحادیه صحافان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اتاق اصناف تهران برگزار و در این نشست خبری «بهمن پورمند» رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران اظهارداشت: در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ ۵۳۰ شرکت داخلی و خارجی حضور به عمل خواهند آورد. همچنین به خاطر استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی از این دوره از نمایشگاه ۳ سالن دیگر نیز به تعداد سالن‌های بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ اضافه کردیم که جوابگوی نیاز متقاضیان باشد، همچنین بخش روابط عمومی این نمایشگاه که در سال گذشته مورد پسند بسیاری از افراد نبود، امسال پربارتر  و پویاتر برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به صنعت چاپ و مشکلات پیش‌روی این صنعت، ادامه داد: شاید برخی از افراد از این مهم گله‌مند باشند که ماشین‌های چاپ کمتر در این نمایشگاه حضور می‌یابند که باید گفت، مشکلات اقتصادی و عدم حمایت‌ها باعث این امر شده است اما نباید کارایی خوب اهالی صنعت چاپ و چاپخانه‌ها را نادیده گرفت.

درادامه این نشست خبری «جلیل غفاری رهبر» رئیس اتحادیه صحافان تهران نیزطی سخنانی اظهارداشت: این نمایشگاه از ۶ لغایت ۹ دی سال جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برگزار می‌شود و ما برای حضور پرشور شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه به ۲ هزار شرکت‌کننده داخلی و خارجی دورنگار و ایمیل ارسال کرده‌ایم. قرار است ۴۰۰ شرکت داخلی و ۱۳۰شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ در حوزه فضای داخلی در ۷۰۰ غرفه و متراژ ریالی نیز آن ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر و متراژ عرضی حدود ۱۵۰۰ متر خواهد بود که در این بخش کشورهایی نظیر ترکیه، چین، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، سوئد، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، فرانسه و نمایندگان داخلی شرکت‌ها، حضور خواهند داشت که در نهایت ۱۴ سالن را تحت پوشش قرار می‌دهند.

غفاری رهبرادامه داد: نسبت به سال گذشته در بخش ریالی ۱۵ درصد افزایش و در بخش ارزی نیز با ۸۰ درصد افزایش مواجه بوده‌ایم، اما درباره بخش خارجی باید گفت چون نمایشگاه با سال نو میلادی همزمان شده است و به دلیل تحریم‌ها حواله‌های پول با مشکلاتی مواجه می‌شود، همه شرکت‌های خارجی نتواستند در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و ماشین‌آلات شرکت کنند. تنها ۱۳۰ شرکت به ایران می‌آیند که ۹ ۳۰ شرکت از چین، ۳۰ شرکت از ترکیه و باقی از کشورهای دیگر هستند. همچنین قرار بود یک شرکت امریکایی به طور مستقیم در این نمایشگاه شرگت کند اما نماینده‌اش به بیست‌ویکمین نمایشگاه چاپ می‌آید.

رئیس اتحادیه صحافان تهران عنوان داشت: مشکلاتی در زمینه تبلیغ وجود دارد و ما در پی افزایش فضای نمایشگاه هستیم اما مشکل اصلی ما در زمینه تبلیغات است. آن هم در شرایطی که نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و ماشین‌الات جزو معدود نمایشگاه‌هایی است که به همت اتحادیه‌ها برگزار می‌شود حال آن‌که باقی را شرکت‌های خصوصی برگزار می‌کنند.

وی ابرازداشت: اتحادیه صحافان و چاپخانه‌داران و لیتوپرافان به عنوان برگزارکنندگان نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی، متولیان این کار نیستند. سازمان میراث فرهنگی و خود تولیدکنندگان صنایع دستی باید به دنبال رفع این مشکل باشند. وقتی خود تولیدکننده‌ها، دغدغه این کار را ندارند و حاضر نیستند بخشی از  فروش یک ظرف مینا یا یک قاب خاتم یا ظرف سفالی را برای بسته‌بندی آن هزینه کنند از اتحادیه‌ها نمی‌توان انتظاری داشت. به همین خاطر به فرهنگسازی در این زمینه نیاز نداریم.

درادامه این نشست خبری «احمد ابوالحسنی» رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران نیز با اشاره به این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد، کارآیی لازم را در زمینه صنعت چاپ ندارد. ما هنوز گرفتار این هستیم که چاپ و بسته‌بندی صنعت است یا فرهنگ؟ وقتی سالن‌ها و غرفه‌ها را سه روز پیش از شروع نمایشگاه تحویل می‌دهند و مدت زمان برگزاری نمایشگاه هم فقط چهار روز است چه انتظاری می‌توان داشت؟

وی یادآورشد: چند سالی است که نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی بوی مرکب و جوهر نمی‌‍دهد و ما به خاطر مشکلات اقتصادی نمی‌توانیم ماشین چاپ به نمایشگاه بیاوریم. اما با وجود همه این مسایل خوشبختانه امسال حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته بسیار بیشتر از گذشته بوده است، حتی به گونه‌ای که هم‌اکنون متقاضی وجود دارد، اما سالن خالی نداریم.

ابوالحسنی از برگزاری تور نمایشگاه خبر داد و تاکید کرد: قرار است همزمان با برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی، در سطح شهر، مکان‌هایی را مشخص کنیم تا اعضای صنف با سرویس رایگان به نمایشگاه بیایند حتی برای اعضا کارتی صادر می‌شود تا ورودیه ندهند اما هزینه ورود برای افراد عادی، ۳۰۰۰ تومان است و خوشبختانه امسال توانستیم علاوه بر در نظر گرفتن سمینارهای مختلف در این دوره از نمایشگاه به راه‌اندازی تورهایی برای بازدید از این نمایشگاه بپردازیم به گونه‌ای که اهالی صنعت چاپ به سهولت خواهند توانست در مکان‌های مشخص شده و به این نمایشگاه آمده و طبق نیاز خود از فناوری روز دنیا بهره‌مند شوند.

بنابراین گزارش، بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته از ۶ لغایت ۹ دی سال جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برگزار می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب