امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7574 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ساخت بزرگترین هتل ایران +تصویر

خبر ایران :بزرگترین و بلندترین هتل ایران با طرحی از «زَها حَدید» یکی از معماران مطرح جهان، تا کمتر از چهار سال دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.
ساخت بزرگترین هتل ایران +تصویر
به گزارش خبر ایران برای ساخت این هتل به وسعت 160 هزار متر مربع با 58 طبقه، 81 سوئیت، 400 اتاق و 18 رستوران، 400 میلیارد تومان سرمایه نیاز است. به گفته سرمایه‌گذار این هتل در صورت تأمین تسهیلات از بانک‌ها، این پروژه در کمتر از سه سال آینده آماده می‌شود.

زها حدید، طراح عراقی‌تبار انگلیسی، نخستین زن برنده‌ی جایزه‌ی معماری «پریتزکر» است که ایستگاه قطار سریع‌السیر ناپل ایتالیا، ساختمان مرکزی ب.ام.و 2005 لایپزیگ آلمان، ترن هوایی اینسبروک اتریش و سکوی پرش اسکی برگیسل اتریش از جمله طرح‌های مشهور اوست. «حدید» همچنین فاز دو برج میلاد را که شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری می‌شود را طراحی کرده است.
ابراهیم پورفرج، رییس یک آژانس گردشگری است که اکنون ساخت این هتل بزرگ و بلند را در تهران آغاز کرده و سرمایه‌گذار اصلی آن به شمار می‌آید. در حال حاضر گودبرداری این هتل به عمق 72 متر انجام شده و فونداسیون آن در حال بالا آمدن است.
پورفرج درباره این پروژه گردشگری گفت: برای ساخت این هتل از طرح زَها حدید، معمار عراقی تبار انگلیسی که از بزرگترین معماران جهان به شمار می‌آید، استفاده شده است. طول مدت ساخت هتل 3.5 سال پیش‌بینی شده، اما اگر تسهیلات دولتی دریافت کنیم این امکان وجود دارد که هتل زودتر از سه سال آماده بهره‌برداری شود، طراح نیز این قول را داده است.
سرمایه‌گذار این پروژه اضافه کرد: تا این مرحله از پروژه از تسهیلات دولتی استفاده نشده و کامل از سرمایه‌ی خصوصی بهره گرفته شده است، اما برای ادامه این پروژه‌ی عظیم که حتا می‌توان آن را ملی دانست، 350 تا 400 میلیارد تومان نیاز است. ما با بانک‌ها وارد رایزنی شده‌ایم، اما شرایط پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه‌های هتل محدود است. بانک‌ها برای هتل‌ها بیشتر از 100 میلیارد تومان نمی‌دهند، برای همین در تلاشیم کنسرسیومی میان چند بانک تشکیل شود تا پرداخت این تسهیلات توجیه پیدا کند و پروژه به خاطر کمبود تسهیلات رها نشود.
وی با اشاره به آغاز رایزنی‌ها با برخی از برندهای هتل در جهان اظهار کرد: تاکنون با برندهایی چون «اکور» فرانسه وارد مذاکره شده‌ایم. آن‌ها قرار است نظرات خود را درباره این پروژه ارایه دهند. در واقع بسیاری از برندها برای ورود به بازار ایران تمایل نشان داده‌اند، اما فعلا به خاطر تحریم‌ها، سطح همکاری‌ها ضعیف است. ما می‌خواهیم پای برندهای مطرح مثل هیلتون را به ایران باز کنیم و باید تلاش‌های زیادی را انجام دهیم تا آن‌ها متقاعد شوند. قصد ما این است که پروژه از ابتدا تحت نظر یک برند پیشرفت کند و ساختارها، خدمات و حتی چیدمان داخلی آن مطابق با استانداردهای جهانی هتلسازی و آن برند خاص باشد.
او ادامه داد: هتلی که در تهران ساخته می‌شود، فاز یک این پروژه به حساب می‌آید، چرا که در ادامه قرار است هتل‌های دیگری از این مجموعه برگرفته از همان طرح اولیه‌ی «زها حدید» در شهرهای اصفهان، شیراز و یزد ساخته شود. با پایان پروژه‌ی تهران کار در اصفهان در وسعتی کوچک آغاز می‌شود و در مرحله بعد ساخت هتل‌های یزد با 200 اتاق و شیراز با 300 اتاق شروع خواهد شد.پورفرج گفت: اگر موضوع تأمین تسهیلات این پروژه حل شود، علاوه‌بر این‌که مدت زمان بهره‌برداری هتل تهران کمتر می‌شود، بلکه ساخت هتل در سه شهر دیگر همزمان و با سرعت بیشتری آغاز خواهد شد

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب