امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7567 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران اعلام کرد؛

سازمان هیچ گونه تحریمی برای شرکت های حاضر درالکامپ روا نداشته / روند برگزاری الکامپ بیستم ناسالم است/ جهت برگزاری هرچه بهتر الکامپ بیست پیگیر حقوق صنف خواهیم بود

خبرایران: ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای هیچ گاه به دنبال تهدید یا تحریم نمایشگاه الکامپ به عنوان منشا کسب و کار صنف نبوده است اما قطعا عدم شفافیت که زمینه ساز ایجاد فساد در برگزاری نمایشگاه است را تحریم می کند.
سازمان هیچ گونه  تحریمی برای شرکت های حاضر درالکامپ روا نداشته / روند برگزاری الکامپ بیستم ناسالم است/ جهت برگزاری هرچه بهتر الکامپ بیست پیگیر حقوق صنف خواهیم بود

به گزارش  خبرنگارخبرایران، نشست خبری مشترک سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و اتحادیه فناوران رایانه تهران بعد ازظهر امروز 12 آذرماه با حضور« ناصرعلی سعادت» رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و سخنگوی ستاد الکامپ بیستم ،«مهدی میرمهدی» رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران و اصحاب رسانه در محل سازمان نصر برگزار ودراین نشست خبری  نمایندگان این دو تشکل به  تشریح مشکلات و چالش های پیش روی در برگزاری نمایشگاه الکامپ و روند برگزاری غیرشفاف اجرا و برگزاری نمایشگاه الکامپ پرداخته و ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و سخنگوی ستاد الکامپ بیستم به نمایندگی از سازمان نصر کشوردرخصوص دلایل انصراف و کناره گیری از برگزاری الکامپ بیستم گفت: خطوط قرمز سازمان نصر  در برگزاری نمایشگاه الکامپ، چندنرخی بودن قیمت و روند ثبت نام غرفه ها و شفافیت مسایل ارزی ریالی بود.

سعادت با اشاره به اینکه تاکید سازمان در برگزاری این نمایشگاه، شفافیت و اطلاع رسانی درخصوص چگونگی روند ثبت نام غرفه ها بود، ادامه داد: چندنرخی شدن نرخ غرفه ها باعث می شود مجریان به روش های نامتعارف و غیرمعمول برای ثبت نام غرفه ها متوسل شوند. هدف و رسالت سازمان به عنوان نماینده صنف براین بود که تمام نقشه غرفه ها و فرایندهای اجرایی این نمایشگاه با شفافیت اطلاع رسانی شود اما شرکت سهامی نمایشگاه ها زیر بار این خواسته نرفت.

وی با تاکید براینکه سازمان نصر کشور با تمام امکانات و تجهیزات آماده برگزاری این نمایشگاه بود، گفت: باوجود اینکه در فاصله زمانی یک ماه مانده به برگزاری الکامپ و با وقت کشی های در طول یک سال گذشته، مجوز را به نام سازمان صادر کردند، بلافاصله سازمان زیرساخت و امکانات لازم برای ثبت نام و برگزاری این نمایشگاه را فراهم نمود و به پیش ثبت نام غرفه ها پرداخت که با استقبال خوبی از سوی صنف مواجه شد.  اما به دلیل عدم توافق و نرسیدن به خواسته ها درخصوص شفافیت، ثبت نام قطعی صورت نگرفت.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به اطلاع رسانی سازمان به صنف درخصوص مشکلات و روند ناسالم ثبت نام غرفه ها در الکامپ گفت: پس از دوهفته مذاکرات پی در پی سازمان نصر با شرکت سهامی نمایشگاه ها که با پیگیری دلسوزانه مهندس جهانگرد ،معاون محترم وزیر ارتباطات همراه بود، متاسفانه خواسته های مشروع سازمان برای برگزاری یک نمایشگاه با کیفیت و سالم پذیرفته نشد.

سعادت ادامه داد: ازاین رو در یک جلسه گردهمایی که با حضور بیش از 300 شرکت عضو سازمان به عنوان متقاضیان حضوردرالکامپ برگزار شد نمایندگان سازمان به طرح مشکلات پیش روی الکامپ پرداختند و صنف درکنار خواسته های قبلی سازمان ، خواستار تعویق یک ماهه تاریخ برگزاری الکامپ شد اما با وجود پیگیری و تاکید سازمان روی این تقاضای صنف، شرکت سهامی نمایشگاه ها با این  تقاضا هم  موافقت نکرد.

رئیس سازمان نصر تهران به نمایندگی از سازمان نصر کشور در تشریح روند انصراف سازمان از برگزاری الکامپ بیستم به ذکر مثال" شیرهای آلوده" پرداخت و گفت : درشرایطی که به طور مثال گفته می شود شیرهای مصرفی جامعه آلوده هستند، مردم در یک روند طبیعی از خریدن شیر مسموم و آلوده خودداری می کنند ودر کنار آن فروشندگان باوجدان از فروش شیر مسموم به مردم و مشتریان پرهیز می نمایند؛ بنابراین طبیعی است که  سازمان به عنوان تبلور وجدان صنف از اجرای الکامپ با چنین وضعیتی اجتناب کند.

سعادت بااشاره به اینکه  سازمان هیچ گونه  تحریمی برای شرکت های حاضر درالکامپ روا نداشته است، ادامه داد:  سازمان نظام صنفی رایانه ای هیچ گاه به دنبال تهدید یا تحریم نمایشگاه الکامپ به عنوان منشا کسب و کار صنف نبوده است اما قطعا عدم شفافیت که زمینه ساز ایجاد فساد در برگزاری نمایشگاه است را تحریم می کند.

سعادت درخصوص تخلفات ارزی الکامپ نوزدهم گفت: طبق اعلام برخی مدیران شرکت سهامی نمایشگاه ها، سال پیش در الکامپ نوزدهم، مبالغ مربوط به فروش تنها 230متر غرفه ارزی به  حساب شرکت سهامی نمایشگاه واریز شده بود، درحالی که طبق اعلام این شرکت، مجری الکامپ نوزدهم، هزینه  حدود 1000متر ارزی را از شرکت کنندگان الکامپ دریافت کرده بود.

او با اشاره به  تاکید شرکت سهامی نمایشگاه ها مبنی بر فروش حداقل 800 متر غرفه به نرخ ارزی توسط سازمان در الکامپ بیستم گفت: یکی از شروطی که شرکت سهامی نمایشگاه ها برای سازمان نصر گذاشته بود الزام فروش حداقل 800متر از این نمایشگاه با نرخ ارزی به صنف بود که سازمان و اتحادیه زیر بار این خواسته نامعقول نرفتند تا صنف متضرر نشود.

سعادت ضمن تاکید بر گفته های معاون وزیر ارتباطات درخصوص رویه فاسد و ناسالم برگزاری الکامپ و قدردانی از ایشان گفت: مهندس جهانگرد  مجدانه پیگیر اجابت خواسته های سازمان نصر در شرکت سهامی نمایشگاه ها بوداما متاسفانه خواسته های ایشان و سازمان موردقبول شرکت سهامی قرار نگرفت.

او با تاکیدبراینکه سازمان نصر به عنوان نماینده بخش خصوصی به دولت تدبیر و امید، امیدواراست، گفت: کرد: سازمان به عنوان نماینده مطالبه گر بخش خصوصی در مسیر پیش روی خود، جهت برگزاری هرچه بهتر الکامپ بیست و یک پیگیر حقوق صنف خواهد بود.

در این نشست مطبوعاتی، مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، با اشاره به اینکه اتحادیه، به دلیل منافع صنف از مشارکت در برگزاری الکامپ انصراف داده، گفت: ساختار برگزاری نمایشگاه الکامپ از سوی شرکت سهامی نمایشگاه ها، بیمار است و این موضوع باید به وسیله هردونهاد (سازمان نصر واتحادیه) پیگیری شود.

میرمهدی با تاکید براینکه مساله ارزی- ریالی به هیچ عنوان نباید در برگزاری این نمایشگاه تخصصی مطرح باشد،افزود: زمانی که اتحادیه تخلف و فساد در مساله ارزی ریالی، چندنرخی بودن غرفه ها و رویه غیرشفاف مالی الکامپ را با مجری مشاهده کرد، به سرعت از مشارکت انصراف داد.

میرمهدی با انتقاد از پدیده زیرمیزی و رانت در برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: متاسفانه قوانین شرکت سهامی نمایشگاه ها فسادبرانگیز است و اگر این نمایشگاه همچنان بدون اعمال شفافیت در مسائل مالی برگزار شود، قطعا لکه ننگی بر دامن صنعت فناوری اطلاعات کشور و دولت تدبیر و امید است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با تاکید بر تداوم پیگیری های خود درخصوص تخلفات الکامپ، تاکید کرد: اتحادیه در این زمینه پیگیری های متعددی را انجام داده و ضرورت دارد دولت محترم این موضوع را به منظور شفاف شدن رویه مالی شرکت سهامی نمایشگاه ها پیگیری و حل کند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب