امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7500 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس پژوهشکده بیمه خبرداد؛

عمده تقاضای بیمه ای کشور مربوط به بیمه های اجتماعی است/ ارسال ۲۴۰ مقاله در زمینه مشتری مداری در صنعت بیمه به دبیرخانه همایش ملی بیمه و توسعه/ انتقال سوابق از خودرو به شخص در بیمه شخص ثالث

خبرایران: غدیر مهدوی رییس پژوهشکده بیمه گفت: ۲۴۰ مقاله در زمینه مشتری مداری در صنعت بیمه، به دبیرخانه همایش ملی بیمه و توسعه ارسال شده و طی این همایش پس از ارایه برخی مقالات و سخنرانی های مختلف، جلسات علمی نیز برگزار خواهد شد تا پتانسیل های موجود در این صنعت مورد بررسی قرار گیرد.
عمده تقاضای بیمه ای کشور مربوط به بیمه های اجتماعی است/ ارسال ۲۴۰ مقاله در زمینه مشتری مداری در صنعت بیمه به دبیرخانه همایش ملی بیمه و توسعه/ انتقال سوابق از خودرو به شخص در بیمه شخص ثالث

 به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری بیست و یکمین همایش ملی بیمه و توسعه صبح امروز با حضور«غدیر مهدوی» رییس پژوهشکده بیمه و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این پژوهشکده برگزارو دراین نشست مطبوعاتی«غدیر مهدوی» رییس پژوهشکده بیمه اظهارداشت: در بیست و یکمین همایش ملی بیمه و توسعه ، وزیر اقتصاد و اساتید صنعت بیمه از کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، تایلند و آفریقای جنوبی حضور دارند و بیست و یکمین همایش ملی بیمه و توسعه در آذر ماه ۱۳۹۳ با حضور کارشناسان، دست اندرکاران، مدیران ارشد، اساتید و دانشجویان صنعت بیمه به مناسبت بزرگداشت روز بیمه، پنجشنبه هفته جاری در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

رئیس پژوهشکده بیمه تصریح کرد: ۲۴۰ مقاله در زمینه مشتری مداری در صنعت بیمه، به دبیرخانه همایش  ارسال شده و طی این همایش پس از ارایه برخی مقالات و سخنرانی های مختلف، جلسات علمی نیز برگزار خواهد شد تا پتانسیل های موجود در این صنعت مورد بررسی قرار گیرد.

وی از نهایی شدن نتایج ۴۰ طرح بیمه ای توسط پژوهشکده بیمه خبرداد و گفت: این طرح ها برای بررسی به پژوهشکده سپرده شده بود که از این تعداد تاکنون ۱۶ طرح پژوهشی به پایان رسیده است و نتایج آن در کنفرانس سالیانه بیمه و توسعه، روز پنج شنبه ۱۳ آذرماه جاری رونمایی خواهد شد.

مهدوی به برخی طرح های مهم اشاره کرد و اظهار داشت: ارایه نرخ نامه مشورتی برای تمام شاخص های بیمه ای اعم از بیمه اشخاص، اموال و مسئولیت، تحلیل ضریب نفوذ بیمه در کشور، پروژه بازنگری شرایط عمومی بیمه اتومبیل و نیز طرح گسترش دانش بیمه ای در مشارکت با دانشگاه های بزرگ کشور از جمله این ۱۶ طرح به اتمام رسیده، بوده است.

رئیس پژوهشکده صنعت بیمه در مورد نتایج بررسی های طرح انتقال سوابق از خودرو به شخص در بیمه شخص ثالث اظهارداشت: یکی از ۴۰ طرحی که به پژوهشکده برای بررسی ارسال شده بود همین طرح بود که اگر اجرایی می شد مثبت بود، این طرح در بسیاری از کشورها مانند ژاپن، آمریکا، ترکیه و انگستان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در ایران راهکارهایی ارائه شده است، افزود: این طرح از لحاظ پژوهشی کامل است و پیشنهاد ما اجرای آن است اما فعلا فقط در حد پژوهش باقی مانده است و به نظر می رسد که چندان تمایلی به اجرای این طرح وجود ندارد و برای این منظور جلساتی را در مرکز پژوهش های مجلس برگزار کرده ایم و مذاکراتی با نمایندگان مجلس داشته ایم. اما مجلس روال خاص خود را دارد و با بینش خاص خود کار می کند.

 رئیس پژوهشکده صنعت بیمه با ابراز تاسف از اینکه با اجرایی شدن این طرح موافقتی صورت نگرفته است، عنوان کرد: تنها بیمه مرکزی در این زمینه تصمیم گیر نیست، بیمه مرکزی در صدد بود که ریسک بیمه نامه ها به صورت دقیق مشخص شود و این موضوع برای بیمه مرکزی که بخش های فنی و تخصصی است، ایده آل به نظر می رسد.

وی ضریب نفوذ بیمه در سال ۹۰ را 37/1 درصد، در سال ۹۱ را 85/1 درصد و در سال ۹۲ را 73/1 درصد ذکر کرد و درباره دلایل کاهش ضریب نفوذ بیمه در سال گذشته اظهارداشت: ضریب نفوذ بیمه حاصل تقسیم حق بیمه تولیدی بر تولید ناخالص داخلی است بنابراین اگر ارقام صورت و مخرج تغییر کند حاصل آن نیز متفاوت خواهد بود  وبراساس اعلام بانک مرکزی تولید ناخالص داخلی در کشور در سال ۹۲ افزایش یافته و این در حالی است که حق بیمه تولیدی در کشور به همان میزان تغییر نکرده بنابراین ضریب نفوذ بیمه کاهش یافته است.

مهدوی با تاکید بر اینکه تحقیق در خصوص ضریب نفوذ بیمه دقیق و گسترده بوده است، تصریح کرد: علاوه بر ضریب نفوذ کل تقاضای بیمه کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت که براساس آن مشخص شد بخش عمده تقاضای بیمه ای کشور مربوط به بیمه های اجتماعی است و در مجموع در سال ۹۲ تقاضای بیمه در اقتصاد ملی ( بازرگانی و اجتماعی) ۹٫۱۸ درصد بوده است. برهمین اساس مردم در بخش های مختلف تقاضای بیمه دارند اما نحوه پاسخگویی به آن بحث دیگری است.

وی ارایه نرخ نامه مشورتی برای تمام شاخه های بیمه ای را از طرح های پژوهشی پایان یافته دانست و اظهار داشت: از آنجا که اصلاح رویه در نرخ ها بر بازار تاثیرگذار است بنابراین صنعت بیمه برای اولین بار دارای نرخ نامه مشورتی شد و نرخ ها در صنعت بیمه به صورت دستوری توسط بیمه مرکزی تعیین نمی شود و قرار است بیمه مرکزی در خصوص نرخ ها تنها به بازار رهنمون انجام دهد. بررسی تحلیل ضریب نفوذ بیمه کشور نیز از دیگر پروژه هایی است که کار تحقیقاتی آن به پایان رسیده است. بازنگری شرایط عمومی بیمه اتومبیل، بحث مالیات بر ارزش افزوده و طرح بیمه اتومبیل از دیگر طرح های پژوهشی است.

رئیس پژوهشکده صنعت بیمه با اعلام نهایی شدن مطالعات طرح انتقال سوابق بیمه شخص ثالث، گفت: نرخ ها در صنعت بیمه به صورت دستوری توسط بیمه مرکزی تعیین نمی شود و تحریم های اعمال شده بر کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر کلیت اقتصاد اثر گذار بوده است، در این رابطه صنعت بیمه نیز از اقتصاد کشور مستثنی نبوده و به ویژه بیمه های اتکایی با مشکلاتی مواجه بودند. اماکنسرسیومی طی دو سه سال اخیر تشکیل شد تا ریسک های مربوط به بیمه حوزه کشتیرانی اندکی پوشش داده شود. از این رو توانستیم از مشکلات عبور کنیم و در نتیجه تحریم ها به صورت مستقیم صنعت بیمه را تحت تأثیر قرار نداد، اما موانع ایجاد شده ابرای این صنعت ناشی از آثار غیر مستقیم تحریم ها بوده که امری گریز ناپذیر بوده است.

بنابراین گزارش، بیست و یکمین همایش ملی بیمه و توسعه پنجشنبه 13 آذر ماه هفته جاری با حضور کارشناسان، دست اندرکاران، مدیران ارشد، اساتید و دانشجویان صنعت بیمه به مناسبت بزرگداشت روز بیمه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب