امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7471 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رونمایی از دستگاه های خودپرداز ویژه معلولان توسط بانک شهر

خبر ایران : برای نخستین بار با حمایت بانک شهر در راستای ارایه خدمات مناسب بانکی به معلولان، نصب دستگاه های خودپرداز ویژه معلولان در دستور کار قرار گرفت که همزمان با برپایی همایش بزرگ معلولان در سالن شهید آوینی به دست مدیران شهری رونمایی شد .
رونمایی از دستگاه های خودپرداز ویژه معلولان توسط بانک شهر
به گزارش خبر ایران در ایران معلولان در استفاده از خدمات بانکی نظیر خودپرداز با چالش های جدی مواجه هستند و با وجود آنکه برخی از بانک ها ادعا می کنند ابزارهای متناسب با نیازمندی معلولان تعبیه کرده اند اما هنوز هم نبود ابزارهای خاص و مکان های ارایه خدمات بانکی مخصوص معلولان در جامعه محسوس است؛ چرا که محل نصب خودپرداز باید به گونه ای باشد که در دید مشتریان بوده و موجب جلب نظر آنها شود. در عین حال در محلی باشد که به دلیل رفت و آمد بالا از نظر امنیتی نیز ایمن باشد .

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، بانک شهربرای اولین بار در راستای حمایت از معلولان، طرح ارایه خدمات بانکی برای معلولان درخارج از شعب را دردستور کار قرار داده است، به طوری که در این طرح معلولان می توانند تمامی فعالیت های بانکی خود را در خارج از شعب و در محل های تعبیه شده مناسب با شرایط آنها انجام دهند .

در این راستا بانک شهر براساس استاندارد ADA (استاندارد جهانی ارایه خدمات به معلولان ) مکان هایی را برای نصب این تجهیزات بانکی در نظر گرفته است، به طوری که با دستگاه های خود دریافت دیگر مشکلات رفتن به شعب و دشواری های واریز وجه به حساب را برای معلولان مرتفع کرده است .از مهمترین ویژگی های این دستگاه ها رعایت استانداردهای ADA از نظر ارتفاع، محل قرارگیری صفحه نمایش، کنتراست رنگ، محل ورودی کارت و محل صدور رسید می باشد. این در حالی است که یکی از ویژگی های مهم این خوددریافت ها برای افراد دارای مشکلات بینایی است. به طوری که امکان قرار دادن پول به صورت رندوم وجود دارد و نیازی نیست پول ها به ترتیب خاصی در دستگاه قرارداده شود.براساس این گزارش خودپردازهای بانک شهر طوری مناسب سازی شده است که برای افراد دارای صندلی چرخدار و یا دارای مشکل حرکتی به راحتی قابل دسترسی و استفاده هستند. طبق این استاندارد محدوده دسترسی به دستگاه خودپردازهای معلولین بانک شهر ، بدون کانتر ، از بالا 122سانتی متر و از پایین 38 سانتی متر از سطح زمین است.به گزارش شهرنوشت، از دیگر ویژگی های دستگاه های خودپرداز ویژه معلولان صفحه کلید دستگاه های خودپرداز است که درآن اعداد روی کیبورد با پس زمینه آن در تضاد است و در نتیجه به راحتی قابل مشاهده می باشد. ضمن اینکه شماره 5 این کیبورد متفاوت از سایر کلیدها قابل لمس است.همچنین صفحه نمایش این دستگاه خودپرداز 3.16 اینچ به بالاست. به طوری که کارکترهای نمایش داده شده در این دستگاه خودپرداز با پس زمینه صفحه نمایش در تضاد است. از این رو امکان مشاهده و تشخیص آن برای معلولان آسان است .

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب