امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7459 تاریخ انتشار: شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با هدف احیای فرهنگ قرآنی و پیش گیری از آسیب های اجتماعی ؛

نخستین نشست شورای قرآن و عترت درشهرداری منطقه 11 برگزار شد

خبرایران:نخستین نشست شورای قرآن و عترت منطقه11 ؛ با بررسی راهکارهای گسترش فرهنگ قرآنی وآموزه های ارزشمند دینی ؛ از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه با حضورمسئولین شهری و فعالان دینی و قرآنی در شهرداری منطقه 11 برگزار شد.
نخستین نشست شورای قرآن و عترت درشهرداری منطقه 11 برگزار شد

به گزارش  خبرایران و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ،دراین نشست که با حضور شهردار منطقه ،معاون اجتماعی و فرهنگی ، مسئول مرکزرسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید نواب صفوی و جمعی از مدیران و فعالان قرآنی برگزار شد؛ گسترش فرهنگ انس با قرآن و ترویج کرسی های تلاوت و روان خوانی و تفسیر قرآن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
مهران اعتمادی شهردار منطقه 11 با بیان این که برای حفظ وحدت و همدلی و اثبات حقانیت دین اسلام ؛ هیچ ریسمانی محکم تر از قرآن نیست ؛ با اشاره به توطئه های دشمنان در کشور های اسلامی ؛ گفت:ما باید با توجه به معجزات قرآن ؛ برای احیای قرآن و رفع شبهاتی که از سوی دشمنان افکنده می شود ؛ تلاش کنیم.
شهردار منطقه 11 ضمن تأکید بر تعامل با آموزش و پرورش برای برگزاری مسابقات قرآنی ؛ خاطر نشان کرد :ما با همه جود آمادگی داریم با تمام امکانات منطقه برای ترویج و توسعه و تکریم شعائرمان که مهم ترین آن قرآن است ؛ همکاری داشته باشیم.
حجت الاسلام عباسی مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید نواب صفوی با توجه به ضرورت حفظ فرهنگ بسیجی و اثر بخشی خوبی که در جامعه دارد ؛ به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله )در خصوص فعالیت های قرآنی اشاره و خاطر نشان کرد که برپایی کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن که مد نظر رهبر معظم انقلاب است ؛ ؛دربسیاری از مساجد سطح منطقه دایر شده و در تلاش هستیم تا علاوه بر کرسی های تلاوت و استمرار این فعالیت ، از قاریان ممتاز نیزبرای قرائت به دعوت آید .
وی خاطر نشان کرد :زنده کردن فرهنگ قرآنی در دل مومنین می تواند از بسیاری مصیبت های اجتماعی در سطح جامعه پیش گیری نماید.
در ادامه این نشست حجت الاسلام کریما امام جماعت مسجد شیشه پیشنهاد برگزاری نشست های قرآنی به صورت 6 ماه یک بار و دعوت از قراء ممتاز را مطرح و خواستار اطلاع رسانی بیشتر ، تعامل دارالقرآن ها و مساجد با آموزش و پرورش ،برگزاری مسابقات قرآنی در سطح منطقه واعطای جوایز نفیس به منظور جذب و تأثیر گذاری قرآن در زندگی روز مره مردم را مطرح نمود
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب