امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7381 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس کل اداره استاندارد استان تهران خبرداد؛

پالم در هیچ شیری مشاهده نکردیم/ مردم نگران کیفیت آب شرب نباشند/

خبرایران:رئیس کل اداره استاندارد استان تهران گفت: بر اساس آخرین آزمون‌ها آب آشامیدنی بیشتر مناطق تهران فاقد هر گونه مشکل است.
پالم در هیچ شیری مشاهده نکردیم/ مردم نگران کیفیت آب شرب نباشند/

به گزارش خبرایران، مسلم بیات امروز در نشست خبری با در پاسخ به سؤالی ، مبنی بر آزمون بنزین اظهار داشت: از پالایشگاه شهید تندگویان تهران 40 نمونه برای آزمایش فرستادیم و تمام نتایج را به سازمان ملی استاندارد ارجاع خواهیم داد.
رئیس کل اداره استاندارد تهران در خصوص تایرهای کشور نیز افزود: تایرهای تولیدی برای کامیون با استفاده از تکنولوژی قدیمی بایاس است که این تکنولوژی هم طول عمر هم مقاومت و هم کیفیتش نسبت به رادیال که حاصل تکنولوژی جدید بوده کمتر است.
وی ادامه داد: در زمینه لاستیک کامیون و اتوبوس نیاز به بازنگری در تولید داریم البته در کنار این بازنگری‌ها تکنولوژی مورد استفاده در صنایع کشور باید به روز شود.
به گفته وی هم اکنون 800 هزار لاستیک رادیال برای کامیون و اتوبوس وارد کشور می‌شود.

* مردم نگران آب آشامیدنی نباشند
بیات در خصوص وضعیت آب شرب استان تهران تصریح کرد: نظارت بر آب شرب وظیفه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و تولیدش توسط شرکت آب و فاضلاب باید انجام شود.
وی افزود: با توجه به اینکه آب شرب مشمول استاندارد اجباری نمی‌شود اما به دلیل بحث حاکمیت، بر اساس آخرین آزمون‌هایی که انجام شد بیشتر مناطق تهران فاقد هر گونه مشکل در آب آشامیدنی هستند.
وی در خصوص آب معدنی هم اظهار داشت: در ارتباط با آب‌های معدن تست لازم اعمال می‌شود البته صرف تولید یک کالا با شرایط استاندارد، دال بر استاندارد بودن آن کالا نیست بلکه باید در شرایط استاندارد نگهداری و مصرف شود.
رئیس کل اداره استاندارد تهران افزود: به عنوان مثال در استاندارد آب معدنی ذکر شده است "برای جلوگیری از آلودگی نباید جلوی نور آفتاب قرار گیرد" در حالی که این مسئله در کشور ما رعایت نمی‌شود.
وی تأکید کرد: همان گونه که گفته شد نه تنها در بخش تولید بلکه در بخش خدمات نیز باید استاندارد رعایت شود چرا که به عنوان مثال بیشتر یخچال‌های سازمان میادین فاقد استاندارد نگهداری مواد غذایی هستند.

* در هیچ شیری پالم مشاهده نکردیم
با بیان اینکه برای پالم در تاریخ 92.10.24 هشدار دادیم افزود: اولین ارگانی بودیم که در این خصوص هشدار دادیم و سپس وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد در این خصوص اقدام کردند.
رئیس کل اداره استاندارد تهران افزود: در سطح استان تهران در هیچ شیری پالم مشاهده نکردیم، در ماست نیز به ندرت داشتیم ولی در پنیر پالم وجود داشت که به طور کلی جمع‌آوری شد.
وی در خصوص فرآورده‌های گوشتی نیز اظهار داشت: آنچه که در این فرآورده‌ها مورد بررسی قرار گرفت این بود که پروتئین مورد استفاده در این فرآورده‌ها از بخش حلال یا بخش حرام دام بوده است.
وی تأکید کرد: توصیه می‌کنیم فرآورده‌ گوشتی بیشتر از یک بار در هفته استفاده نشود.
به گفته بیات در همبرگر مواد افزودنی نداریم بلکه در سوسیس و کالباس داریم.
وی در خصوص تست آبلیمو نیز گفت: آبلیمو‌های سراسر کشور در سازمان ملی استاندارد در حال تست شدن هستند.
رئیس کل اداره استاندارد تهران همچنین با بیان اینکه نیازمند این هستیم که خود را به تجهیزات بسیار پیشرفته مجهز کنیم تصریح کرد: تقلب در تولید بسیار پیچیده شده است از این رو نمی‌توان با تجهیزات کنونی کار را پیش برد.
وی همچنین در پاسخ سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا نظارت شرکت بازرسی کیفیت و سازمان استاندارد را تائید می کنید یا خیر؟ گفت: نظارت این ارکانها را در تمام موارد همچنین شهر بازی ها و اسانسورها تائید می کنیم.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب