امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7300 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۷:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طوسی در مراسم رونمایی ازکتابهای «ببینو 1و2» مطرح کرد؛

یکی از مشکلات ما توزیع کتاب کودک و نوجوان است / در بسیاری از کتابفروشی ها بخش کودک وجود ندارد/ قطع کتاب های «ببینو 1و2» مناسب کودکان طراحی شده است

خبرایران: محمد طوسی مدیر انتشارات سازوکار گفت: قطع کتاب های «ببینو 1و2» به دلیل استفاده کودکان، مناسب برای آنها طراحی شده است که البته چاپ و صحافی کتاب با صفحات سخت کار دشواری بود که بسیاری از صحاف ها از این کار امتناع می کردند.
یکی از مشکلات ما توزیع کتاب کودک و نوجوان است / در بسیاری از کتابفروشی ها بخش کودک وجود ندارد/ قطع کتاب های «ببینو 1و2» مناسب کودکان طراحی شده است

به گزارش خبرنگار خبرایران، مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های «ببینو 1و2» با حضور «محمد طوسی» مدیر انتشارات سازوکار، «محمدرضا رحیم نیا» مدیر انتشارات خانه آفتاب ، «ابولفضل بختیاری» پژوهشگر آموزش و پرورش و اصحاب رسانه در ساختمان انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برگزار و دراین مراسم «محمد طوسی» طی سخنانی درباره دو زبانه کردن کتاب های «ببینو 1و2» اظهارداشت: تصمیم گرفتیم در سن و سالی که کودکان یادگیری سریع از اطراف دارند، کتاب ها را دو زبانه کنیم. مشکلات یادگیری زبان تا حدودی  به مشکلات آموزش زبان در این سنین و بخشی هم به نقص وازگان زبان بر می گردد که ما سعی کردیم در این کتاب ها این واژگان را به کار گیریم تا برای بچه ها قابل استفاده باشد.

مدیر انتشارات سازوکار ادامه داد: قطع کتاب ها نیز به دلیل استفاده کودکان، مناسب برای آنها طراحی شده است که البته چاپ و صحافی کتاب با صفحات سخت کار دشواری بود که بسیاری از صحاف ها از این کار امتناع می کردند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از کار انتشارات سازوکار به حوزه کودک و نوجوان بر می گردد و بخشی دیگر در حوزه توزیع کتاب است. یکی از مشکلات ما توزیع کتاب کودک و نوجوان است که نیاز به بحث و گفتگوی بسیار دارد، اما اگر در عرصه فعالیتی ناشران کودک کاری مشابه عرصه بزرگسال انجام دهیم، موفق نخواهیم بود و جایگاهی پیدا نمی کنیم، اما اگر کاری متفاوت انجام دهیم، موفق می شویم و از ویژگی های این مجموعه کتاب، تفاوت آن با بقیه کارهای کودک و نوجوان است که از ویژگی های خاص کتاب برای کودک محسوب می شود.

به گفته طوسی، باید توجه ویژه ای به بخش کودک در کتابفروشی ها شود، چراکه در بسیاری از کتابفروشی ها بخش کودک وجود ندارد.

محمدرضا رحیم نیا، در این مراسم به برخی مشکلات پیش رو از جمله تهیه تصاویر برای این کتاب ها اشاره کرد و گفت: چون آرشیوی از تصاویر در کشور نداریم به سراغ اینترنت رفتیم اما باز هم برخی تصاویر را طراحی و برخی را عکاسی کردیم. زمان تولید این کتاب ها خیلی طولانی شد، چراکه قطع کوچک کتاب ها امکان تسریع در کار را می گرفت.

دکتربختیاری نیز در این مراسم رونمایی، با تاکید بر نقش معلمان ابتدایی در مدارس پیش دبستانی و دبستان ها و استفاده آنها از این کتاب ها برای آموزش، گفت: این کتاب ها شوق یادگیری را در کودکان ایجاد می کند. برای مثال در مدارس ژاپن معلمان همه کار می کنند تا بتوانند مطلب جدیدی را به بچه ها آموزش دهند و بچه ها هم در کنار درس خواندن، بازی و زندگی می کنند، اما در مدارس ما این گونه آموزش ها جایی نداردو معلمان ما نیز در مقایسه با ژاپنی ها، وقتی برای خواندن کتاب نمی گذارند.

بنابراین گزارش در پایان این مراسم مجموعه کتاب‌های «ببینو 1و2»رونمایی شدند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب