امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7293 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا نعمت‌زاده خبر داد؛

سهم صنعت در تولید ناخالص ملی ۵ درصد افزایش می‌یابد/ پیشرفت ایران در ساخت تجهیزات آب و آبفا

خبرایران: وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشرفت‌های مناسب ایران در ساخت تجهیزات مربوط به صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب و مواد پلیمری خبر داد و گفت: سهم صنعت در تولید ناخالص ملی تا چشم‌انداز ۱۴۰۴ از ۲۰ به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.
سهم صنعت در تولید ناخالص ملی ۵ درصد افزایش می‌یابد/ پیشرفت ایران در ساخت تجهیزات آب و آبفا

به گزارش  خبرایران ، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران، در جمع خبرنگاران گفت: اغلب تجهیزات صنعت آبل انواع لوله و اتصال‌ها در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: به‌جز برخی تجهیزات کنترلی صنعت آب و فاضلاب که وارد کشور می‌شود، مابقی تجهیزات در کشور به تولید داخل رسیده است.

وی با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب، آبیاری تحت فشار و کشاورزی مکانیزه را با توجه به محدودیت‌های آبی به نفع کشور دانست و گفت: بخش آب همواره در خدمت توسعه کشاورزی و صنعت قرار داشته است.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای ارایه‌شده در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، اظهار داشت: ایران در صنعت آب به‌ویژه ساخت تجهیزات مربوط به این صنعت و مواد پلیمری پیشرفت‌های خوبی داشته و این نمایشگاه درمقایسه با دوره پیشین از نظر کمی و کیفی رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی سهم صنعت در تولید ناخالص ملی را 20 درصد عنوان کرد و گفت: ما در تلاش هستیم که سهم صنعت را در تولید ناخالص ملی تا چشم‌انداز 1404 به 25 درصد افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت از صنایع حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و در جهت رفع موانع تولید برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب