امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7270 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۳:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد؛

ثبت بیش از ۹۰ هزار طلاق در ۷ماهه نخست امسال/ ازدواج ۳ درصد کاهش داشته است

خبرایران: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از بت بیش از ۹۰ هزار طلاق در ۷ماهه نخست امسال خبر داد.
ثبت بیش از ۹۰ هزار طلاق در ۷ماهه نخست امسال/ ازدواج ۳ درصد کاهش داشته است
به گزارش خبر ایران به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی در نشست خبری خود در استان البرز گفت: یکی از اهداف سفر به استان البرز بررسی وضعیت تثبیت حدود مالکیت‌های دولت و نگرانی‌ از تجاوز به حریم اراضی دولتی و رودخانه‌ها و جلوگیری از زمین‌خواری بوده که خوشبختانه با همت مسئولین اقدامات خوبی در جهت مهار این پدیده شوم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف ثبت اسناد البرز از حرکت رو به رشد و رضایت بخش بودن وضعیت ثبت اسناد در این استان خبر داد.

تویسرکانی با اشاره به عملکرد 67 ماهه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در 7 ماه گذشته، 31 میلیون و 527 هزار و 874 مورد خدمت به مردم ارائه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 52 درصد رشد داشته است.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: یک میلیون و 616 هزار و 605 سند مالکیت و 8 میلیون و 816 هزار و 540 سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور صادر شده که در مقایسه با سال قبل به ترتیب 12 و 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.

تویسرکانی در ادامه از ثبت 453 هزار و 147 ازدواج در هفت ماه گذشته و کاهش سه درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: 90 هزار و 959 طلاق در این مدت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نشان نمی‌دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به وصول مطالبات معوق بانکی اظهار داشت: این سازمان توانسته 19 هزار و 226 میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌ها را وصول کند که این میزان 12 درصد رشد داشته است.

وی از ثبت 33 هزار و 606 ثبت شرکت در کشور در هفت ماه سال 93 خبر داد و گفت: این وضعیت در مقایسه با سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

به گفته تویسرکانی یک هزار و 909 طرح صنعتی، یک هزار و 574 اختراع و 9 هزار و 792 علامت تجاری نیز طی همین مدت به ثبت رسیده که در بحث ثبت علامت تجاری 99 درصد رشد گزارش شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب