امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7248 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

كوروش زارعی؛

مردم باید در تئاتر، خود و جامعه‌شان را پیدا كنند

خبرایران: یک نویسنده و كارگردان تئاتر معتقد است: تئاتر یك هنر مردمی است و باید تمام تلاشمان را انجام دهیم كه سطوح مختلف و قشرهای گوناگون با این هنر ارتباط بگیرند.
مردم باید در تئاتر، خود و جامعه‌شان را پیدا كنند
به گزارش خبرایران،کوروش زارعی، كارگردان تئاتر به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: به نظر می‌رسد هنر نمایش هنوز نتوانسته آن طور كه باید و شاید مردمی شود. تئاتر هنوز در حوزه تخصصی خودش می چرخد و نتوانسته مخاطبان مردمی پیدا كند. بنابراین می‌توان گفت هنوز نتوانسته رسالت خودش را در جامعه ایفا كند.

و ی با بیان این كه برای واكاوی دلایل مردمی نشدن تئاتر باید ببینیم هنرمندان ما در حوزه تئاتر برای مردم كار كرده اند یا نه، اظهار كرد: اگر مخاطب ما مردم با همه سطوح فرهنگی و آحاد جامعه باشند می‌توانیم موفق شویم اما اگر فقط قشر فرهیخته و تئاتری مخاطب تئاترها باشند، این اتفاق رخ نمی دهد. تلاش ما در حوزه تئاتر باید این باشد كه سعی كنیم مفاهیمی را كه در دل یك اثر نمایشی نهفته است و قرار است با آن تلنگری زده و هشداری داده شود، به گوش افراد جامعه برسد نه تنها یك عده مخاطب خاص.

این بازیگر همچنین اظهار كرد: با این حال، وقتی هنرمندان هم تلاش خودشان را انجام می‌دهند می بینیم كه هنوز تئاتر به عنوان یك ضرورت فرهنگی برای مردم و مسئولان ما شناخته شده نیست. باید سیاست گذاران، متولیان و هنرمندان تئاتر دست به دست هم بدهند و این موضوع را برای مردم به یك ضرورت فرهنگی تبدیل كنند. بیشتر این وظیفه بر دوش هنرمندان و سیاست گذاران است كه در زمینه مردمی كردن تئاتر گام بردارند و اتفاقات بزرگی در این زمینه رقم بزنند.

وی با تاكید بر این كه برای رسیدن به این هدف یك راهكار اصلی وجود دارد، تاكید كرد: باید كارهای نمایشی به گونه‌ای باشند كه مردم احساس كنند وقتی تئاتر را می بینند خودشان، دغدغه‌ها و جامعه‌شان را در آن تئاتر می‌بینند. اگر ما این كار را در تئاتر انجام دهیم آن زمان است كه مردم با تئاتر آشتی می كنند و تماشای تئاتر به یك نیاز فرهنگی تبدیل می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب