امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7245 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۳:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر آموزش و پرورش؛

طرح پرسش مهر روحیه مسوولیت پذیری دانش آموزان را تقویت می کند

خبرایران: وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح پرسش مهر که همه ساله با آغاز سال تحصیلی با طرح یک سوال رییس جمهوری آغاز می شود، روحیه مسوولیت پذیری را در بین دانش آموزان تقویت می کند.
طرح پرسش مهر روحیه مسوولیت پذیری دانش آموزان را تقویت می کند

به گزارش خبرایران، علی اصغر فانی در کنگره ملی پرسش مهر 14 اظهار داشت: این طرح اهدافی چون جلب مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان را نیز دنبال می کند.

وی با بیان این که در نظام اسلامی نباید فاصله ای بین مسوولان و مردم وجود داشته باشد افزود: یکی از نقاط قوت نظام اسلامی، در کنار هم بودن مردم و مسوولان است و این پروژه به افزایش روحیه مسوولیت پذیری کمک می کند.

فانی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش دولت یازدهم توسعه مشارکت ها است؛ از این رو طرح پرسش مهر به عنوان یک فعالیت درون مدرسه ای این هدف را محقق می سازد.

وی تقویت اعتماد به نفس در نسل جوان و نوجوان را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و یادآور شد: تقویت هویت دینی و ملی در نسل نوجوان از دیگر اهداف طرح پرسش مهر است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سرچشمه هویت در هر کشوری فرهنگ است و مبدا فرهنگ ما، ایرانی و اسلامی بودن است.

فانی، به اقدامات آموزش و پرورش برای تقویت طرح پرسش مهر اشاره کرد و گفت: تقویت تعامل بین دانش آموز و معلم، تولید محتوای مناسب در جهت سوال رییس جمهوری، پیدایش راهکارهای عملی برای ایجاد نشاط و شادابی بیشتر در مدارس، فراهم کردن بستر مناسب برای آموزش قانون، پرورش حس قانونمداری در دانش آموزان، پرورش روحیه نقادی وگفت و گو همچنین پرهیز از بی تفاوتی نسبت به مسائل و رخدادهای جهان توسط مربیان و معلمان در دانش آموزان از جمله نتایج اجرای این طرح است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب