امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7244 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برگزاري آزمون سراسري دوره جديد آموزش فيلم‌سازي در 50 دفتر انجمن سينماي جوانان ايران

خبرایران : تعداد دفاتري كه موفق به حدنصاب رساندن آمار ثبت‌نام و برگزاري آزمون سراسري دوره جديد آموزش فيلم‌سازي انجمن شده‌اند يك و نيم برابر نسبت به دوره قبل رشد داشته است.
برگزاري آزمون سراسري دوره جديد آموزش فيلم‌سازي در 50 دفتر انجمن سينماي جوانان ايران

به گزارش خبرایران به نقل از معاونت فرهنگي و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران: 50 دفتر از مجموع 59 دفتر انجمن سينماي جوانان ايران موفق به برگزاري آزمون كتبي دوره جديد آموزش فيلم‌سازي انجمن سينماي جوانان ايران شده‌اند. اين تعداد دفتر انجمن كه روز جمعه 23 آبان به‌صورت همزمان با سراسر كشور موفق به برگزاري اين آزمون شده‌اند درواقع توانسته‌اند ميزان ثبت‌نام متقاضيان شركت در اين آزمون را به حدنصاب تعيين‌شده برسانند. و 9 دفتر ديگر به دليل دست نيافتن به اين حدنصاب اوليه متأسفانه موفق به برگزاري آزمون نشدند.

با توجه به اين مسئله تعداد قابل‌توجهي از هم‌وطنان عزيز بعد از برگزاري آزمون كتبي روز جمعه با دفاتر انجمن تماس گرفته و درخواست شركت در آزمون كتبي را داشته‌اند. اين درخواست‌ها طي گزارش‌هايي كه از طرف مسئولين دفاتر به معاونت فرهنگي و آموزش انجمن اعلام‌شده است موردبررسي قرارگرفته‌اند. اما به دليل رعايت حقوق شركت‌كنندگان در آزمون كتبي متأسفانه هيچ امكاني مبني بر تكرار آزمون كتبي براي اين دسته از متقاضيان وجود ندارد و انجمن سينماي جوانان ايران اميدوار است در دوره آينده پذيراي اين دسته از عزيزان باشد.

در ادامه اين گزارش آمده است: سه دفتر آباده ، بندر انزلي و بجنورد موفق شده‌اند بعد از 5 سال آزمون سراسري را برگزار كنند و هنرجوي فيلم سازي پذيرش كنند . 4 دفتر برازجان ، بيرجند ، رودبار و مراغه نيز بعد از 3 سال موفق به برگزاري اين آزمون شده‌اند و 7 دفتر بروجرد ، تويسركان ، شهركرد ، مهاباد ، نيشابور، نهاوند و ياسوج نيز بعد از دو سال توقف در برگزاري دوره‌هاي آموزش فيلم‌سازي انجمن ، امسال موفق به برگزاري آزمون دوره جديد شده‌اند. همين‌طور دفتر انجمن گناباد براي نخستين بار طي برنامه‌ريزي‌ها و هماهنگي‌هاي انجام‌شده موفق شده است آزمون كتبي را در دو شهر گناباد و فردوس برگزار كند كه اتفاق جالب و قابل‌توجهي به شمار مي‌رود.

علي رغم اطلاع‌رساني‌هاي انجام‌شده مبني بر محدوديت حداقل سني 17 سال براي شركت در آزمون دوره جديد نيز يك نوجوان 12 ساله در دفتر تهران و يك نوجوان 14 ساله در دفتر سمنان با اصرار در آزمون كتبي شركت كرده‌اند. البته با توجه به قوانين دوره آموزش فيلم‌سازي ، اين دو نوجوان باانگيزه به دليل نداشتن شرط سني لازم ، در اين دوره پذيرفته نخواهند شد و  اميدوارم در دوره هاي تك درس و يا در سن 17 سالگي پذيراي آنها باشيم . گفتني ست بالاترين مدرك تحصيلي در بين داوطلبان آزمون نيز به داوطلبي از دفتر تهران با مدرك دكتراي مكانيك تعلق داشته است. اين داوطلب نيز در صورت به حدنصاب رسيدن گروه سني ب، گروه سني 25 الي 40 سال در دفتر تهران و در صورت قبولي از مرحله مصاحبه حضوري براي شركت در دوره جديد پذيرفته خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب