امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7230 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در مراسم رونمایی از سه کتاب کودک و نوجوان عنوان شد/3؛

آموزش آرامش درونی به کودکان / چگونگی آموزش مادران جوان به فرزندانشان/ برطرف کردن مشکلات والدین در خصوص خوراندن غذا به کودکان

خبرایران: درمراسمی از سه عنوان کتاب به نام‌های «آموزش صلح به کودکان»، «والدین هلی‌کوپتری» و «تغذیه برای کودکان و نوزادان» به مناسبت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی رونمایی شد.
آموزش آرامش درونی به کودکان / چگونگی آموزش مادران جوان به فرزندانشان/ برطرف کردن مشکلات والدین در خصوص خوراندن غذا به کودکان

به‌گزارش خبرنگارخبرایران ، مراسم رونمایی از سه عنوان کتاب به نام‌های «آموزش صلح به کودکان»، «والدین هلی‌کوپتری» و «تغذیه برای کودکان و نوزادان» به مناسبت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور« فرهاد تیمورزاده» دبیر ستاد هفته کتاب انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، «اسدالله شعبانی» شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، «بهروز امیری» مدیر انتشارات سیمای فرهنگ، «سیدعلی رضوی»، «مریم کیانفر» و جمعی از نویسندگان، مترجمان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار شد.

در این مراسم «زری آقاجانی» ویراستار کتاب «آموزش صلح به کودکان» در خصوص چگونگی گرایش اش به ویراستاری کتاب اظهارداشت: کتاب آموزش صلح به کودکان با همکاری دکتر اسماعیل صدری تألیف و ترجمه‌ شده و من در ابتدا در ارتباط با این موضوع اطلاعات چندانی نداشتم اما رفته‌ رفته احساس کردم آموزش رسمی در کشور ما نیاز دارد که بر روی کلمه صلح تمرکز کند.

وی افزود: باید توجه داشت صلح همیشه به معنی نبود جنگ نیست. بلکه به معنی آرامش درونی خصوصاً برای کودکان است. اگر از درون بتوانیم به صلح و عشق برسیم انسان خوشبختی خواهیم بود و می‌توانیم با دیگران انسان دوستانه برخورد کنیم و من سعی کردم این کتاب را به شکلی ویراستاری کنم که بتواند محتوای کتاب را به‌درستی به خواننده و مخاطب فارسی‌زبان منتقل کند.

 

کیانفر: «والدین هلی‌کوپتری» چگونگی آموزش مادران جوان به فرزندانشان را آموزش می دهند

 

مریم کیانفر گردآورنده کتاب «والدین هلی‌کوپتری» نیزگفت: این کتاب به بررسی والدین هلی‌کوپتری پرداخته است و تمرکز آن بیشتر بر روی مادران است زیرا مادران جوان بیشتر وقت‌شان در ارتباط با بچه‌ها می‌گذرانند. این کتاب به مادران جوان آموزش می‌دهد که چگونه باید فرزندانشان را آموزش دهند و محصولات والدین هلی‌کوپتری اغلب بچه‌هایی هستند که عمدتاً در زندگی‌شان دچار مشکل می‌شوند. این کودکان اغلب ضعیف، منزوی و تنها هستند چون هیچ‌وقت نتوانسته‌اند به‌طور جداگانه و مستقل بیاندیشند و تصمیم بگیرند. این کودکان قدرت ارتباط با محیط اطراف و تصمیم‌گیری بسیار ضعیفی دارند.

 

امیری: «تغذیه برای نوزادان و کودکان» به والدین خوراندن غذا به کودکان را آموزش می دهد

در بخش پایانی این مراسم نیز «بهروز امیری» مدیر انتشارات سیمای فرهنگ نیز درباره کتاب «تغذیه برای نوزادان و کودکان» اظهارداشت: این کتاب اثر آنابل کارمل و ترجمه احمدرضا درستی مطلق، محمد طاهری و زهره پوراحمد است، این کتاب تنها کتابی است که به والدین آموزش‌های لازم را در امر تغذیه کودکان صفر تا ۳ ساله‌شان ارائه می‌دهد.

امیری افزود: معمولاً یکی از مشکلات اغلب والدین خوراندن غذا به کودکانشان است که این کتاب در حل این مشکل به آن‌ها کمک می‌کند. نباید فراموش کنیم که خوراندن غذا به کودکان امر مهمی است که باید برای آن از روش‌های مختلفی مانند بازی، استفاده از منوهای غذایی مختلف و سفره‌آرایی استفاده کرد و تمام غذاهایی که در این کتاب به والدین آموزش داده می‌شود غذاهایی است که به‌صورت عمومی برای کودکان صفر تا سه سال درجاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ایران نیز طبخ می‌شود.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم رونمایی از سه عنوان کتاب به نام‌های «آموزش صلح به کودکان»، «والدین هلی‌کوپتری» و «تغذیه برای کودکان و نوزادان» به مناسبت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی رونمایی شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب