امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 722 تاریخ انتشار: جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیرآموزش و پرورش؛

اجرای زودهنگام طرح 3-3-6 نمونه‌ای از بی برنامگی‌ها است

خبرایران : وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه اجرای زودهنگام طرح 3-3-6 نمونه‌ای از بی برنامگی‌ها است، گفت: این امر انبوهی از مشکلات را به آموزش و پرورش تحمیل کرده است.
اجرای زودهنگام طرح 3-3-6 نمونه‌ای از بی برنامگی‌ها است

به گزارش خبرایران  ،‌ علی اصغر فانی در دومین روز گردهمایی شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، با اشاره به وظیفه مدیران کل استان ها اظهار داشت: 3 مرحله پالایش، آموزش و تثبیت در خصوص مدارس از سوی مدیران کل استان ها باید انجام پذیرد.

وزیر آموزش و پرورش دو عامل مهم مدیریت قوی و اختیارات را علت اساسی موفقیت مدارس غیرانتفاعی در مقایسه با مدارس دولتی توصیف کرد و افزود: اگر مدیریت مدارس درست نشود، هیچیک از پروژه های آموزش و پرورش محقق نخواهد شد.سال هاست که به جای مدیر مدرسه فکر می‌کنیم و از طرف او برنامه ریزی می‌کنیم و فرصتی برای بروز مدیریت به آن ها نمی‌دهیم.

 

توسعه مشارکت به عنوان یک رویکرد

 

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش فانی با انتقاد از شیوه نگرش برخی مدیران که انجمن اولیاء و مربیان را مزاحم خود می دانند تصریح کرد: جلب مشارکت عمومی در آموزش و پرورش یک اصل اساسی تلقی شده و دنیا به سمت جلب مشارکت های مردمی به نفع آموزش و پرورش پیش می رود و من نیز به شما تاکید می کنم این اصل را جدی بگیرید.

 

سند تحول یک نسخه بالادستی و قابل احترام است

 

وی با بیان سند تحول بنیادین به عنوان مانیفستی برای آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین سند جامعی است که اگر به درستی اجرا شود، سندهای بالادستی را نیز پوشش خواهد داد.البته هر سند تحولی پس از تدوین و تصویب، باید برای اجرای آن نقشه راه تهیه گردد و اگر بدون آماده کردن نقشه راه و زیرساخت های لازم، وارد مرحله اجرا شویم، قطعا با چالش هایی مواجه خواهیم شد.

وزیر آموزش و پرورش مشکلات عدیده اجرای زودهنگام طرح 3-3-6 را نمونه ای از بی برنامگی ها برشمرد که انبوهی از مشکلات را به آموزش و پرورش تحمیل کرده است که نه می‌توان آن را متوقف ساخت و نه می توان به آن سرعت بخشید و تنها راه چاره، اصلاح این روند درحین اجرای طرح است.

 

اعتدال، مهمترین مشی ما و نیاز امروز جامعه

 

فانی، مدیران کل آموزش و پرورش استان ها را به رعایت اعتدال توصیه کرد و افزود: خواهش من این است که برای نمایش اعتدال در عمل وقت زیادی صرف کنید زیرا اعتدال در تفکر و عمل پاسخ گوی نیاز امروز آموزش و پرورش است و تند روی چه چپ و چه راست به ویژه در آموزش و پرورش مشکل گشا نیست.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب