امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7103 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

قدرتمندترین مردان دنیای تکنولوژی از دیدگاه نشریه «فوربس» + تصاویر

خبرایران:در میان انسان‌های قدرتمند دنیا در سال 2014 که نشریه «فوربس» لیست آنها را منتشر کرده است، نام‌های زیادی از اهالی تکنولوژی و صنعت دیجیتال به چشم می‌خورد.
قدرتمندترین مردان دنیای تکنولوژی از دیدگاه نشریه «فوربس» + تصاویر

اگر به لیست 50 نفر اول نگاهی بیندازید، می‌بینید که 10 نفر از آن‌ها کسانی هستند که در راس شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی هستند. بیل گیتس، سرگی برین، لری پیج، جف بزوس، مارک زوکربرگ، تیم کوک، جک ما، آکیو تویودا، ماسیوشی سان و کارلوس اسلیم در جمع 50 نفر نخست این لیست قرار گرفته‌اند.


رتبه هفتم: بیل گیتس
بیل گیتس، موسس و مدیر عامل شرکت مایکروسافت است. او 59 سال سن دارد. ساکن آمریکا است و نسبت به سال گذشته در این لیست یک رتبه نزول کرده است. بیل گیتس تحصیل کرده دانشگاه هاروارد است و سه فرزند دارد. او اولین ثروتمند آمریکا است.
رتبه نهم: سرگی برین و لری پیج
سرگی برین از موسسین شرکت گوگل است. 41 سال سن دارد و ساکن آمریکاست و از همسر خود جدا شده است. در لیست سال گذشته در رتبه هفدهم قرار داشته و امسال هشت پله صعود داشته است. او دو فرزند دارد و نوزدهمین ثروتمند دنیاست. او دانش آموخته دانشگاه استنفورد است.لری پیج نیز از موسسان گوگل است. 41 سال سن دارد و ساکن آمریکاست. ازدواج کرده است و یک فرزند دارد. در لیست سال گذشته در رتبه هفدهم قرار داشته و به رتبه هشتم امسال صعود کرده است. او دوازدهمین ثروتمند آمریکاست. او نیز دانش آموخته دانشگاه استنفورد است.
رتبه چهاردهم: کارلوس اسلیم
او 74 سال سن دارد و صاحب چند شرکت ارتباطی در آمریکا و مکزیک است. در مکزیک زندگی می‌کند. ازدواج کرده است و شش فرزند دارد. او اولین ثروتمند مکزیک است و نسبت به جایگاه خود در لیست سال گذشته دو پله نزول داشته است. او تحصیل کرده دانشگاه اتونومای مکزیک است.
رتبه شانزدهم: جف بزوس
جف بزوس موسس و مدیرعامل آمازون است. 50 سال سن دارد و ساکن آمریکاست. ازدواج کرده است و چهار فرزند دارد. جایگاهش در این رتبه‌بندی نسبت به سال گذشته یک سال نزول داشته است. او سیزدهمین ثروتمند آمریکاست و در پرینستون تحصیل کرده است.
رتبه بیست و دوم: مارک زوکربرگ
مارک زوکربرگ موسس و مدیرعامل فیس‌بوک است. او تنها 30 سال سن دارد و ساکن آمریکاست. نسبت به سال گذشته در این لیست دو پله صعود داشته است. او ازدواج کرده است، اما هنوز صاحب فرزند نیست. او پانزدهمین ثروتمند آمریکاست و در هارواد تحصیل کرده است.
رتبه بیست و پنجم: تیم کوک
تیم کوک بعد از فوت استیو جابز، مدیرعامل شرکت اپل شد. او 54 سال سن دارد و ساکن آمریکاست. او دانش آموخته ام‌بی‌ای از دانشگاه داک است. سال گذشته در رتبه نوزدهم قرار داشته و امسال شش پله نزول کرده است.
رتبه سی‌ام: جک ما
جک ما، موسس و مدیرعامل مجموعه «علی‌بابا» است. او 50 سال سن دارد و ازدواج کرده است. ساکن چین است و در دانشگاه هنگ ژو تحصیل کرده است. جک ما ازدواج کرده است و اولین ثروتمند چین است
رتبه سی و چهارم: آکیو تویودا
آکیو تویودا، مدیرعامل شرکت تویوتاست و 58 سال سن دارد. ساکن ژاپن است و دانش آموخته رشته ام‌بی‌ای از دانشگاه بابسون است. او سال گذشته در جایگاه 44 این لیست بوده است و امسال 10 پله صعود داشته است.
رتبه سی و هشتم: ماسایوشی سان
ماسایوشی سان از سهام‌داران علی بابا است و 57 سال سن دارد. او در زمینه اینترنت و ارتباطات مشغول به کار است. او ساکن ژاپن است و ازدواج کرده و دو فرزند دارد. اولین ثروتمند ژاپن است. نسبت به سال گذشته هفت پله صعود داشته است. او دانش آموخته داشنگاه برکلی است.
رتبه چهل و یکم: رابین لی
رابین لی موسس و مدیرعامل شرکت «بایدو» است. او 45 سال سن دارد. او ساکن چین است. ازدواج کرده است و صاحب چهار فرزند است. دومین ثروتمند چینی است و نسبت به سال گذشته در همین رتبه‌بندی بیست پله صعود کرده است. او در دانشگاه بوفالو و دانشگاه پکن تحصیل کرده است.

کلید واژه ها: بیل گیتس
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب