امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7082 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در آستانه هشتمین سوگواره هنر عاشورایی؛

خاكی: یک اثر موفق به دنبال ارتباط با مخاطب است

خبرایران: یكی از برگزیدگان هفتمین سوگواره هنر عاشورایی معتقد است كه یك اثر زمانی موفق است كه به دنبال برقراری ارتباط درست با جامعه باشد و این عزم را داشته باشد كه در بطن جامعه قرار گیرد.
خاكی: یک اثر موفق به دنبال ارتباط با مخاطب است
به گزارش خبرایران، عصمت خاكی، از برگزیدگان هفتمین دوره سوگواره هنر عاشورایی، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، درخصوص شركت در بخش «حضرت علی اكبر» این سوگواره گفت: به شخصه علاقه خاصی به تصویرسازی دارم، زیرا تصویر سازی در درون خود روایت دارد و هر چیزی را روایت می كند. موضوع عاشورا و حضرت علی اكبر جزو موضوعاتی هستند كه قابلیت های زیادی را در اختیار تصویرساز قرار می دهند.
وی افزود: در تصویرسازی تكنیك اثر بسیار مهم است. درخصوص موضوعات نیز باید تكنیك متناسب با آن طرح ریزی شود. در این اثر از تكنیك مونو پرنیت (چاپ پرینت) بهره بردم كه از منظر فرم و تكنیكی از چاپ سنگی دوره قاجاریه الهام گرفتم كه بازنمایی مدرن از یك روش سنتی است.
خاكی درمورد ارتباط اثر با مخاطب گفت: یك اثر زمانی موفق است كه به دنبال برقراری ارتباط درست با جامعه باشد و این عزم را داشته باشد كه در بطن جامعه قرار گیرد. برای این اتفاق می توان از بیلبوردها و استندهای شهری، همچنین بروشور و كاتالوگ های چاپی بهره گرفت تا آثار منتخب در میان مردم حضور پیدا كند و بتوانند از آن استفاده كنند.
تصویرسازی حالت خاصی از هنر است كه هر چه رسانه بهتری داشته باشد، بهتر می تواند جایگاه خود را در جامعه و در جریان هنری كشور باز كند و اثربخش باشد.
این هنرمند درخصوص شركت خود در هشتمین سوگواره هنر عاشورایی گفت:  در این دوره از سوگواره هنر عاشورایی قصد دارم در بخش های پرچم و تصویرسازی شركت كنم و در یكی از آثارم از تكنیك اسكراچ برد (خراش) استفاده كرده ام كه برای به تصویر كشیدن خشونت و جنگ بسیار به كار می آید و تاثیرگذار است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب