امروز: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/08]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7080 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توسط حوزه هنری كودك و نوجوان؛

پژوهش قهرمان‌سازی و ابرقهرمان‌ها به پایان رسید

خبرایران:گزارش پژوهش «قهرمان‌سازی و ابرقهرمان‌ها» در مجموعه‌های پویانمایی‌ به پایان رسید.
پژوهش قهرمان‌سازی و ابرقهرمان‌ها به پایان رسید
به گزارش خبرایران از حوزه هنری، سیداحمد‌موسوی صمدی، مدیر پژوهش حوزه هنری كودك و نوجوان، با اعلام این خبر، گفت: امروزه صنعت انیمیشن‌سازی در دنیا جایگاه ویژه‌ای پیدا كرده است و به موازات صنعت سینما و یا گاه پیشتاز از آن، سعی در القای معانی خود به تفكر كودكان، نوجوانان و حتی بزرگسالان دارد. مدت زمانی كه كودكان، صرف تماشای انیمیشن‌ها می‌كنند، موجب تاثیرگذاری این محصولات بر روند شكل‌گیری شخصیت، افكار و اعتقادات فردی و حتی جامعه‌پذیری آنان می‌شود؛ چرا كه مهم ترین عنصر در شخصیت‌پردازی این‌گونه آثار، تخیل است.
وی افزود: «قهرمان» فردی است كه سیری را از ابتدا تا پایان داستان طی می‌كند و «ابرقهرمان» شخصیتی كه دارای قدرت‌های فوق طبیعی، لباس مخصوص نبرد و یا فقط مهارت خاصی در انجام كاری دارد و هر امكانی كه داراست را در جهت منافع بشری به كار می‌گیرد.
موسوی صمدی دستیابی به اهدافی با محوریت موضوع قهرمان و ابرقهرمان در مجموعه‌های بلند پویانمایی را از ویژگی‌های این گزارش عنوان كرد و گفت: قلمرو این گزارش، انیمیشن‌های بلند غیرایرانی تولید شده در سال های 2000 تا 2014 دارای قهرمان و یا ابرقهرمان، بوده است.
مدیر پژوهش حوزه هنری كودك و نوجوان تاكید كرد: این پژوهش در راستای مطالعات بنیادین برای تولید مجموعه پویانمایی در حوزه هنری كودك و نوجوان انجام شد و  46 مجموعه تلویزیونی دیگر كشورها مورد مطالعه تطبیقی و كارشناسی قرار گرفت و نظریات پژوهشگران و خبرگان اخذ و مورد تجزیه و تحلیل واقع شد. 
موسوی صمدی، در پایان گفت: اصل پژوهش در این پژوهش مولفه‌های ابرقهرمان و شخصیت‌های قهرمان در مجموعه‌های پویانمایی بوده است. همچنین تلاش شده است تا با بهره‌گیری از كارشناسان دینی امكان بازمهندسی چنین شخصیت‌هایی در تولیدات مجموعه‌ پویانمایی داخل كشور مورد بررسی قرار گیرد. 
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب